بارسلونا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با فروش بازیکنانش

بارسلونا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با فروش بازیکنانش

خبرگزاری فوتبالی – باشگاه بارسلونا تا این لحظه ۴۰ میلیون یورو بابت دستمزد بازیکنان جدا شده ذخیره کرده است.

به گزارش فوتبالی، به دلیل شیوع کرونا باشگاه‌های بسیاری با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و بارسلونا هم یکی از این باشگاه‌ها است. آن‌ها تا پیش از رخ دادن کرونا می‌خواسنتد خریدهای گران قیمتی داشته باشند اما به دلیل مشکلات اقتصادی حالا مجبورند در فصل نقل و انتقالات دست به عصا حرکت کنند.

جدایی ایوان راکیتیچ و آرتور ملو و احتمال آرتورو ویدال به این باشگاه کاتالانی ۴۰ میلیون یورو کمک می‌کند و آن‌ها دیگر نیاز نیست در سال این مبلغ را به عنوان دستمزد به آن‌ها بدهد. راکیتیچ و ویدال در سال ۳۴ میلیون یورو دستمزد می‌گرفتند و آرتور هم ۶ میلیون. اگر لیونل مسی و لوئیس سوارز هم از جمع آبی و اناری پوشان جدا شوند بارسایی‌ها می‌توانند در مجموع ۱۲۰ میلیون یورو در سال ذخیره کنند که اصلا مبلغ کمی نیست اما به هر حال جای خالی آن‌ها در تیم حس می‌شود هر چند که کومان به باشگاه بابت جدایی ستاره‌‌ها چراغ سبز نشان داده است.

مارکا نوشته انتظار می‌رود بارسلونا که فصل گذشته ۲۰۰ میلیون یورو درآمد خود را از دست داده حالا ۳۲۰ میلیون یورو را از همین بابت از دست بدهد. این مسئله یعنی بودجه سالیانه بارسلونا به ۸۰۰ میلیون پوند خواهد رسید که ۶۰ درصد آن به دستمزدها تعلق دارد. جوزپ بارتومئو اعلام کرده بارسلونا پول برای خرید بازیکنان جدید دارد اما ابتدا باید برای پرداخت دستمزد آن‌ها فکر بکند.

1101