حمله ماتئوس به گواردیولا: او بارها و بارها شکست خورده است

حمله ماتئوس به گواردیولا: او بارها و بارها شکست خورده است

خبرگزاری فوتبالی - لوتار ماتئوس، اسطوره بایرن مونیخ، می‌گوید گواردیولا پس از جدایی از بارسلونا بارها و بارها شکست خورده و سرمربی منچسترسیتی را فردی خودبین توصیف کرد. 

به گزارش فوتبالی، گواردیولا در سال 2008 هدایت بارسا را بر عهده گرفت و فلسفه بازی تیکی تاکای او مدتها از سوی بسیاری از تیم‌ها برای رسیدن به موفقیت استفاده شد. او توانست در این تیم 14 قهرمانی در طول 4 سال به دست بیاورد که شامل سه لالیگا و دو لیگ قهرمانان بود. مربی 49 ساله پس از آن در سال 2013 به بایرن مونیخ رفت و سه قهرمانی بوندسلیگا نیز در این تیم به دست آورد اما نتوانست موفقیت اروپایی‌اش را تکرار کند. او در سال 2016 هدایت سیتی را بر عهده گرفت اما این مشکل در آنجا نیز تکرار شد. این تیم تحت هدایت مربی اسپانیایی دو قهرمانی لیگ برتر کسب کرد اما نتوانست از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بالاتر برود. 

مدافع سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در گفتگو با نشریه اسپرت بیلد درباره این مربی اظهار داشت: " احساس می‌کنم پپ گواردیولا همیشه دوست دارد در دیدارهای بزرگ کاری خاص انجام دهد. بارسلونا دی ان ای و سیستمی داشت که او توانست در آن پیشروی کند. پپ آنجا موفق بود. او در بایرن سیتی بارها و بارها تلاش کرد و بارها و بارها شکست خورد. او همیشه می‌خواست نشان دهد که می‌تواند حتی بهتر باشد. من دوست دارم به او بگویم که باید سیستمش خودش را حفظ کند. به نظرم او خودبین است. بله این کلمه سنگین و آزار دهنده‌ای است اما به دلیل رفتاری است که او انجام می‌دهد. در بایرن روبرت لواندوفسکی یک بار حتی مجبور شد در بال چپ بازی کند. این روند به هیچ وجه جواب نمی‌دهد. "

1811