بازجویی جدید از بلاتر و پلاتینی؛ ماجرای ۲ میلیون دلار گمشده!

بازجویی جدید از بلاتر و پلاتینی؛ ماجرای ۲ میلیون دلار گمشده!

خبرگزاری فوتبالی – سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا یک روز بعد از اینکه پلاتینی  چندین ساعت را در دفاتر فدرال سوئيس گذراند، به دلیل اتهام سومدیریت مورد تحقیقات جدید گرفت.

به گزارش فوتبالی، از سال ۲۰۱۵ یک پرونده دادخواهی علیه بلاتر باز شده که پای میشل پلاتینی هم به آن کشیده شده. بلاتر از می هم با اتهام ارتباط داشتن با یک میلیون دلار پولی که در سال ۲۰۱۰ به رئیس کنفدراسیون فوتبال کارائيب جک وانر هدیه شده بود، مواجه شده است.

بلاتر مدت‌هاست که با اتهامات زیادی در رابطه با تخلفات در دوره ریاست ۱۸ ساله‌اش مواجه شده و از زمانی که ریاستش به پایان رسید اقداماتش از سوی سوئیس و آمریکا مورد تحقیق قرار گرفته است. پلاتینی می‌خواست پس از بلاتر روی صندلی ریاست فیفا بنشیند که با اتهاماتی که به او زده شد به کمپین انتخاباتی‌اش خاتمه داد. در حال حاضر مبحث مهم ۲ میلیون دلاری است که به دستور بلاتر در سال ۲۰۱۱ بابت حقوق معوقه پلاتینی پرداخت شده زیرا پلاتینی از سال ۹۸ تا ۲۰۰۲ مشاور بلاتر بوده و کمیته اخلاق فیفا و دادگاه داور گفته‌اند که هیچ سند معتبری در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است هم بلاتر و هم پلاتینی از کار در فوتبال منع شده‌اند اما محرومیت ۶ ساله بلاتر در ماه اکتبر آینده به اتمام می‌رسد.

1101