سود مالی هنگفت اتلتیکو مادرید از راه پرورش بازیکن توسط سیمئونه

سود مالی هنگفت اتلتیکو مادرید از راه پرورش بازیکن توسط سیمئونه

خبرگزاری فوتبالی – دیگو سیمئونه علاوه بر افتخار آفرینی در اتلتیکو مادرید و کسب جام با این تیم از لحاظ اقتصادی هم بسیار به تیم مادریدی کمک کرده است.

به گزارش فوتبالی، این مربی از سال ۲۰۱۲ که اتلتیکویی‌ها را تحت هدایت خود گرفته توانسته با فروش بازیکنان ۸۶۰ میلیون یورو برای این باشگاه درآمدزایی کند.

سیمئونه در پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی فصل ۱۲-۲۰۱۱ توانست ۳.۵ میلیون پوند از راه فروش درآمدزایی کند. سال بعد این مبلغ به ۱۹.۳ میلیون یورو رسید، فصل بعد ۷۰ میلیون یورو، فصل ۱۵-۲۰۱۴ این باشگاه تا آن مقطع زمانی رکورد زد و ۱۶۴ میلیون یورو از فروش بازیکنان درآمد کسب کرد، سال بعد ۴۳ میلیون یورو، فصل بعد ۸۳ میلیون یورو، ۲ فصل پیش ۶۴ میلیون یورو، فصل پیش ۳۱۲ میلیون و حالا هم ۸ میلیون یورو. مجموع این ارقام نشان می‌دهد سیمئونه ۸۶۰ میلیون یورو برای اتلتیکویي‌ها در آمد کسب کرده است.

اتلتیکو مادرید در این سال‌ها بازیکنانی چون گریزمان، گامیرو، مانژوکیچ، آردا توران و ... را از دست داده اما هربار سیمئونه توانسته اتلتیکو را سر پا کند و بازهم ستارگان دیگری در این تیم پرورش دهد. اتلتیکویی‌ها حالا هم در اروپا وجهه خوبی پیدا کرده‌اند و هم از لحاظ اقتصادی توانسته‌اند پیشرفت کنند.

1101