بررسی یک احتمال/ ترانسفر قایدی برای حفظ دیاباته و توافق با استراماچونی؟

بررسی یک احتمال/ ترانسفر قایدی برای حفظ دیاباته و توافق با استراماچونی؟

خبرگزاری فوتبالی- چند ماه پیش بود که احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال اعلام کرد قیمت ترانسفر مهدی قایدی 5 میلیون دلار خواهد بود.

 به گزارش فوتبالی، استقلال در چند فصل اخیر توانسته با فروش بازیکنانی همچون سید مجید حسینی، امید نورافکن و اللهیار صیادمنش در آمدزایی کند. 

حسینی، نورافکن و صیادمنش رقمی کمتر از 2 میلیون دلار را نصیب استقلالی ها کرده است و حالا درخشش قایدی باعث شده مشتری های خوبی برایش پیدا شود.

در روزهایی که استقلال شدیدا درگیر مشکلات مالی و تسویه با طلبکاران پرشمار خود است و باید در فصل نقل و انتقالات هم عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

اساسی ترین دغدغه استقلالی ها در فصل نقل و انتقالات حفظ شیخ دیاباته است که آقای گل لیگ برتر شده است و ماشین گلزنی استقلالی ها محسوب می شود. هرچند زوج دیاباته – قایدی توانایی بالایی از خود نشان دادند اما در اختیار داشتن مهاجمی همچون ارسلان مطهری می تواند در صورت جدایی قایدی برای آبی ها چاره ساز باشد و  او در کنار دیاباته زوج جدیدی را تشکیل بدهند. نکته مهم برای حفظ دیاباته تسویه حساب به موقع با این بازیکن است تا در سال آینده هم پیراهن آبی را بر تن کند. 

شنیده شده استقلالی ها پیشنهادهایی را برای خرید قایدی از کشور قطر دریافت کرده اند. روز گذشته خبرگزاری میزان مدعی شد یک باشگاه قطری خواهان جذب قایدی است و رقمی حدود 2.7 میلیون یورو پیشنهاد داده اما این تنها پیشنهاد قایدی نیست و ظاهرا باشگاه آتالانتای ایتالیا هم خواهان به خدمت گرفتن ستاره ریز نقش استقلال است و گمانه زنی در مورد مذاکره سعادتمند در سفر به ایتالیا با این باشگاه موضوع دیگری است که به گوش می رسد.

در هر حال شنیده می شود استقلالی ها در صورت دریافت رقم حدودی 3 میلیون یورو قایدی را ترانسفر می کنند، البته ممکن است بیشتر شدن تعداد مشتریان قایدی قیمت او را بالاتر هم ببرد اما نکته روشن این است که مدیران استقلال برای حفظ بازیکنی همچون دیاباته و توافق با آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق خود برای تخفیف گرفتن و جلوگیری از حکم سنگین فیفا یا بازگرداندن استراماچونی به استقلال شدیدا به پول نیاز دارند که ترانسفر قایدی می تواند چاره کار باشد. باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

گزارش از سعید لطفی/ خبرگزاری فوتبالی

9697