نگاهی به جزئیات انتقال هافبک بارسلونا به سویا

نگاهی به جزئیات انتقال هافبک بارسلونا به سویا

خبرگزاری فوتبالی - انتقال ایوان راکیتیچ از بارسلونا به سویا رسمی شد. رونالد کومان، سرمربی هلندی کاتالان‌ها، اعتقادی به وی نداشت. راکیتیچ قرار است که در ترکیب سویا جانشین اور بانگا شود.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته ایوان راکیتیچ تست های پزشکی باشگاه سویا را پشت سر گذاشته بود و امروز انتقالش رسمی شد. او حالا می تواند به سانچز پیزخوان برگردد. راکیتیچ پیش از پیوستن به بارسلونا در سال 2014 به رکورد 149 بازی در سویا دست پیدا کرده بود و حالا دوباره به این تیم باز می‌گردد. راکیتیچ فقط یک سال دیگر با بارسلونا قرارداد داشت و کومان علنا به این بازیکن اعلام کرده بود که علاقه ای به ماندنش ندارد. راکیتیچ سومین خرید جدید سویا پس از سوسو از میلان و اسکار رودریگز از رئال مادرید است.

طبق تایید باشگاه بارسلونا، سویا بابت خرید این بازیکن مبلغ 1.5 میلیون یورو را پرداخته است که البته 9 میلیون یورو متغیر خواهد داشت و طبق بند های مختلف سویا این مبلغ را به باشگاه بارسلونا پرداخت خواهد کرد. قرارداد راکیتیچ با سویا 4 ساله است، دو فصل قرارداد دارد و بسته به عملکردش دو فصل دیگر تمدید خواهد شد. سویا بابت هر فصلی که در رقابت های اروپایی حاضر شود باید مبلغ 750 هزار یورو را به عنوان پاداش به باشگاه بارسلونا بدهد. راکیتیچ در سال 2014 با رقم 18 میلیون یورو از سویا به بارسلونا رفته بود.

1470