پورموسوی: اگر بازیکنان پارس با آن چند تیم خاص مذاکره کنند شکایت می‌کنم

پورموسوی: اگر بازیکنان پارس با آن چند تیم خاص مذاکره کنند شکایت می‌کنم

خبرگزاری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: اگر یکی از بازیکنان تیم ما با تیم‌های پایین جدول مذاکره کند، به عنوان شاکی از او شکایت می‌کنم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، سیروس پورموسوی در خصوص سقوط تیم پارس جنوبی جم به لیگ دسته اول فوتبال ایران اظهار داشت: با وجود اینکه همه روزهای آخر دست به دست هم داده بودند تا تیم در لیگ برتر بماند، این اتفاق نیفتاد. روز اولی که به این تیم رفتم گفتم اگر همدلی وجود نداشته باشد مطمئنا نمی‌توانیم موفق باشیم چون به تنهایی کاری از دست من برنمی‌آید. لذا نیاز است که همه آقایان دور هم جمع شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه مشکلات ما بعد از بازی با استقلال پیش آمد. یک برد خوب مقابل شهرخودرو و یک مساوی خیلی با ارزش مقابل پیکان به دست آوردیم. بازی ما با استقلال ناگهان تجدید شد و جالب است که هیچ کسی از ما حمایت نکرد و پیگیر کارمان نشد. در بدترین زمان ممکن، بعد از مسابقه با پیکان بازی کردیم و نتیجه را هم واگذار کردیم. بازی بعد را هم به فاصله خیلی کم و با  وجود اینکه 4-5 بازیکن مصدوم بودند مقابل شاهین برگزار کردیم. ضمن اینکه طبق قراری که گذاشته بودیم باید بعد از بازی با پیکان به بازیکنان پرداختی انجام شود که این اتفاق نیفتاد. 

سرمربی پارس جنوبی جم با اشاره به رای تجدید بازی مقابل استقلال گفت: بازی با  استقلال تجدید شد چون این مسابقه باید سریعا برگزار می‌شد، بازی کردیم. امیدوار بودیم قبل از دیدار  با شاهین پرداختی انجام شود که آن جا هم پرداخت نشد. در این بازی با کمبود بازیکن مواجه بودیم و نتیجه را هم واگذار کردیم. یک فرجه خوب 9 روزه تا بازی با ماشین‌سازی داشتیم و خدا را شکر از این فرجه استفاده کردیم.

وی در مورد تلاش نماینده مجلس برای رفع مشکلات مالی تیم عنوان کرد: نماینده شهر شیخ موسی احمدی جلسه خیلی خوبی با من داشت. او محبت داشت و پیگیری کرد. مبلغی پول آورد. از آن پول پرداختی داشتیم. استارت خوبی خورد و من در روز آخر انتظار داشتم همه در کنار این تیم جمع شوند. چون بازی با فولاد فرماندار، اعضای شورای شهر، ‌مدیر کل اداره ورزش و جوانان و... آمدند. 

پورموسوی افزود: انتظارمان این بود که در هفته آخر با توجه به اینکه شرایط خیلی حساس بود دور تیم شلوغ باشد و پاداش بازی با فولاد پرداخت شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. ما خیلی غریبانه مقابل مسجدسلیمان بازی کردیم. متاسفانه در آن بازی، تعدادی از بچه‌ها رفتار دیگری داشتند. من منکر زحمات بچه‌های تیم نیستم. خیلی از آن‌ها واقعا زحمت کشیدند و با مصدومیت بازی کردند. در مورد یکی دو نفر انتظارم بیشتر از این بود و رفتار فنی آن‌ها باید بهتر می‌شد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. من به عنوان سرمربی تیم علیرغم اینکه هیچ مسئولیتی نداشتم و 5-6 هفته آخر آمدم اما وظیفه دارم که از مردم جم و هواداران پارس جنوبی عذرخواهی کنم. 

سرمربی تیم پارس جنوبی جم در مورد اینکه عنوان کرده بود با برخی بازیکنان تیم از طرف تیم‌هایی که پایین‌تر از رده دهم جدول هستند تماس مشکوک گرفته شده و به همین خاطر سوتفاهمی برای سرمربی ماشین‌سازی به وجود آمده، گفت: در برنامه تلویزیونی از من سؤال شد که آیا منظور شما تیم ماشین‌سازی تبریز است؟ من به صراحت گفتم نه. بعد از آن تاکید کردم که تیم‌های دهم به پایین و از دهم به پایین 6 تیم حضور دارند.

وی افزود: منظورم تیم خاصی نبود. همکارم به من اطلاع داد که دو تا از این تیم‌ها با بازیکنان تیم صحبت کرده‌اند و روی روح و روان بازیکنان رفته‌اند که شما افتاده‌اید، سال بعد در لیست ما هستید، جایی قول ندهید برای شما برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ... این کار اصلا حرفه‌ای نیست. اگر بازیکنی می‌خواهند، باید بعد از سوت پایان بازی آخر مذاکره کنند نه قبل از بازی که خیلی برای تیم حیاتی بود. این مساله خارج از ماشین‌سازی چون بحث ماشین‌سازی نیست.

پورموسوی افزود: اگر مذاکره واقعا روی نتیجه بازی‌ها تاثیرگذار نبود مشکلی وجود نداشت اما وقتی این بازی برای خود ما  و برخی دیگر از تیم‌ها تاثیرگذار است خارج از اصول حرفه‌ای بوده، دوست داشتم بعد از این بازی اتفاق می‌افتاد. با توجه به حرف همکارم گفتم اگر یکی از این بازیکنان با تیم‌های پایین جدول برود و مذاکره کند من به عنوان شاکی از او شکایت می‌کنم چون این شایعات می‌تواند حقیقت پیدا کند. اما اگر با تیم‌ بالای جدول مذاکره کرده اشکالی ندارد؛‌ به هر حال بازیکن بوده و یک فصل زحمت کشیده است و شاید پیشنهاد داشته باشد. باز هم تاکید می‌کنم اصلا منظورم تیم ماشین‌سازی و هومن افاضلی نبوده، اسمی از آن‌ها نیاوردم و این مسئله را هم همکارم به من اطلاع داد.

وی در مورد اینکه آیا الان این مسئله مسجل شده و شکایتی داشته است، گفت: نه شکایتی نکرده‌ایم. اخباری به ما رسیده است. اگر آن بازیکنان با آن تیم‌ها مذاکره کنند یا قرارداد ببندند پیگیر می‌شویم اما وقتی این اتفاق نیفتاده یعنی جرمی مرتکب نشده‌اند. یک صحبتی بوده، گفتم روی روح و روان بازیکنان من رفتند. اگر این بازیکنان بروند مطمئن باشید شکایت می‌کنم.

سرمربی تیم پارس جنوبی جم در مورد اینکه چه باشگاه‌هایی با چه بازیکنانی از این تیم صحبت کرده‌اند، اظهار داشت: این مساله فعلا در حد شایعه و اخباری است که به من داده‌اند. اگر هم من را بخواهند همکاری که اسم داده باید بیاید اثبات کند و من نباید این کار را انجام دهم. اما اگر واقعیت داشته باشد، چه آن بازیکن و چه آن باشگاه مطمئنا اصول حرفه‌ای را رعایت نکرده‌اند و نسبت به حق مردم جم و حق‌الناس ظلم کرده‌اند. مطمئنم یا در این دنیا و یا آن دنیا جوابش را پس می‌دهند و شکی در این موضوع نیست. 

پورموسوی در مورد ادامه همکاری با پارس جنوبی جم اظهار داشت: من یک سال دیگر با پارس جنوبی قرارداد دارم. به خود باشگاه هم گفته‌ام با توجه به اینکه مردم و هواداران در این شهر من را دوست دارند تمایل به ادامه همکاری دارم و به  قراردادم هم پایبند هستم اما باید شرایط فراهم شود.

وی در تشریح این شرایط عنوان کرد: ‌بحث تسویه حساب بدهی‌ها و تعیین بودجه مطرح است. ما می‌خواهیم بازیکن بگیریم. اکثر بازیکنان ممکن است بروند چون قراردادشان یکساله بوده، تعداد اندکی قرارداد دارند که شاید آن‌ها هم حاضر به بازی در لیگ یک نباشند. شاید هم بازیکنی تمایل داشته باشد بماند اما از نظر فنی ما او را تائید نکنیم و این متقابل است.

سرمربی پارس جنوبی با اشاره به آینده این تیم گفت: ما باید یک تیم جدید بسازیم. از نظر سنی، تجربی و بومی‌گرایی باید همه این فاکتورها را مدنظر قرار بدهیم. من باز هم از همه بازیکنان تیم به خصوص بچه‌های باتجربه‌تر تشکر می‌کنم. جو تیم  تا قبل از بازی آخر خیلی خوب بود. متاسفانه بدقولی‌هایی شد که بچه‌ها اعتمادشان را از دست دادند و واقعا حیف شد این تیم در لیگ برتر نماند.

6641