گزارش ویژه/ داشت هت تریک مجیدی تکمیل می شد!

گزارش ویژه/ داشت هت تریک مجیدی تکمیل می شد!

خبرگزاری فوتبالی- استعفای مجازی فرهاد مجیدی از سرمربیگری استقلال آنهم درحالیکه هنوز 24 ساعت از بردن دربی و رسیدن به فینال جام حذفی نگذشته بود، ناگهان همه را به یاد دوران بازی او انداخت. 

به گزارش فوتبالی، دوران درخشانی که البته در فصول پایانی کمتر به سود استقلال رقم خورد. چه بسا اگر مجیدی در لیگ های یازدهم و سیزدهم، ناگهان عزم خارج از کشور، دلتنگی برای دوری از فرزندش و وداع با فوتبال را نداشت استقلال درنهایت با جام قهرمانی دور افتخار می زد همانطور که در لیگ دوازدهم، اضافه شدن او به ترکیب تیم، کمک شایانی به قهرمانی آبی ها کرد. این استعفا می توانست هت تریک مجیدی در از دست دادن قهرمانی مجموعه استقلال را کامل کند اما در نهایت او عقل به خرج داد تا فعلا تا پایان بازی فینال روی نیمکت استقلال بنشیند.

لیگ یازدهم

استقلال با 6 امتیاز برتری نسبت به سپاهان، قهرمان نیم فصل شد. اختلافی که خیلی ها را وادار کرده بود به قهرمانی آبی ها رای بدهند. اما ناگهان همه چیز استقلال کهکشانی مظلومی از بین رفت. خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری به دلیل مصدومیت بازیهای زیادی را از دست دادند و فرهاد مجیدی هم با اظهارنظرهایی مبهم تیم را به مقصد قطر ترک کرد. در تعطیلات بین دو نیم فصل، همه منتظر معرفی سرمربی جدید پرسپولیس بودند که فرهاد مجیدی با ترک استقلال به صدر اخبار رسید. اما آیا او به خاطر دخترش رفت؟ با کسی در باشگاه به مشکل خورده بود؟ به هر دلیلی، مظلومی بارها گفته اگر مجیدی می ماند، استقلال قهرمانی را از دست نمی داد. مجیدی چند سال بعد که مهمان برنامه نود بود، بازهم حاضر نشد جواب درستی به دلیل ترک تیم بدهد:«من هرگز نگفتم به خاطر دخترم می روم. وقتی نتوانی تمرین کنی، کیفیت تو پایین می آید. دوست نداشتم برای استقلال حاشیه درست کنم. اعتقاد دارم که مسئولیت ما فقط ورزش کردن نیست. من باید بتوانم خودم را مدیریت کنم. من اصول حرفه ای گری را انتخاب کردم و در فضایی که نتوانستم کار کنم راهی را انتخاب کردم که سوهان روح بقیه نشوم. من یک موقعی با آمدنم به استقلال کمک کردم و یک زمان هم با رفتنم». البته مدیرعامل وقت استقلال یعنی علی فتح الله زاده بعد از رفتن مجیدی بارها اعلام کرد او به خاطر دخترش و اینکه در امارات تنهاست، استقلال را ترک کرده و حتی مدعی شد:«من به فرهاد گفتم که تیام های بسیاری در ایران وجود دارند که در انتظار بازگشت تو به استقلال هستند». فتح الله زاده چند ماه بعد به خبرگزاری مهر چنین گفت:«یک شب یکی از دوستان به آقای مظلومی گفته بود فرهاد مجیدی با معاونان باشگاه استقلال مشکل دارد و سرمربی تیم این موضوع را با من و معاونان باشگاه در میان گذاشت. هر دو معاون من گفتند ما اینقدر استقلال و هوادارانش را دوست داریم که حاضریم به خاطر ماندن مجیدی از سمت خود استعفا داده و از استقلال برویم. این موضوع را آقای مظلومی به فرهاد ابلاغ کرد اما او تغییری در تصمیم خود نداد. به عقیده من این صحبت‌ها نیز فوتبالی نیست». مجیدی فقط یک بار حاضر شد درباره ترک استقلال حرف بزند. او به روزنامه الرایه الریاضیه گفت:«به خاطر مسایلی که نمی‌ خواهم اینجا آن را بیان کنم، با مسئولان باشگاه استقلال به توافق نرسیدم. دیگر سخت بود به نحو احسن در آن تیم بتوانم بازی کنم و انتظارات و بلندپروازی‌ های هواداران پرشور این تیم را برآورده کنم». مجیدی رفت و در میانه های فصل بعد درحالیکه هیچ مدیر و معاون و مسئولی در استقلال تغییر نکرده و سکان هدایت تیم به امیر قلعه نویی سپرده شده بود به استقلال برگشت و قراردادی یک و نیم ساله ساله با آبی ها بست. 

لیگ سیزدهم

مدافع عنوان قهرمانی فصل بدی را سپری نمی کرد و فرهاد مجیدی هم تبدیل شده بود به تعویضی طلایی برای قلعه نویی؛ زننده گلهای 3 امتیازی به گسترش فولاد و داماش اما ناگهان تصمیم گرفت این بار نه تنها استقلال را ترک کند که کلا فوتبال را کنار بگذارد. 7 آبان بود که در جریان بازی استقلال و مس در تهران، مجیدی جایش را به نیکبخت داد، پیراهن استقلال را از تن بیرون آورد و دور افتخارش را زد و رفت. استقلال آن فصل حتی موفق به گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان هم نشد. قلعه نویی بعد از شنیدن تصمیم مجیدی به او گفته بود این کار را نکند و حتی اگر نمی تواند برای بازیهای شهرستان استقلال را همراهی نکند و فقط در آزادی بازی کند. فتح الله زاده هم گفته بود دوست نداشته مجیدی برود و به او گفته تا آخر فصل صبر کند. مجیدی در برنامه نود گفت واقعا خسته شده بوده و به همین دلیل چنین تصمیمی گرفته است. شب قبل از بازی هم گویا فرزاد مجیدی در فضای مجازی (که آن سالها زیاد رصد نمی شد) نوشته بود فردا برادرم از فوتبال خداحافظی می کند.

و حالا

زمانی که مجیدی چند روز پیش استعفای مجازی داد، انبوهی از سوالات برای هواداران استقلال ایجاد شد و یک انتقاد مهم: چرا حالا؟ مجیدی برای سومین بار و شاید این بار در مهمترین مقطع، استقلال را ترک کرده بود. کسی نمی دانست او برمی گردد یا برنمی گردد؟ در هر حالت، استقلال اگر قهرمان جام حذفی نمی شد همه مجیدی را مقصر اصلی قلمداد می کردند؛ با رفتنش و شاید با دیر برگشتنش. استقلال دو جلسه تمرینی را بدون مجیدی سپری کرده بود و تنها 3 یا 4 جلسه تمرینی دیگر برای فینال برابر تراکتور پیش رو داشت اما او پس از وساطت و با توصیه و صحبتهای بازیکنان تیم و دستیارانش به استقلال برگشت تا حداقل تا پایان بازی فینال روی نیمکت استقلال بنشیند. البته خبرهایی هست که می گوید فرهاد پس از فینال جام حذفی، می خواهد کنفرانس مطبوعاتی بگذارد و درباره همه مسایل به صورت شفاف صحبت کند. کنفرانسی که اگر برگزار شود، ممکن است پس لرزه های ویژه ای داشته باشد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ خبرگزاری فوتبالی

6641