عزت اللهی از ملوان تا روستوف/ناکامی مهره کلیدی کی‌روش در بلژیک و انتقال به لیگ دانمارک

عزت اللهی از ملوان تا روستوف/ناکامی مهره کلیدی کی‌روش در بلژیک و انتقال به لیگ دانمارک

خبرگزاری فوتبالی- در گزارش امروز در مورد عملکرد لژیونرها سراغ سعید عزت اللهی رفته ایم و به بررسی عملکرد هافبک ملی پوش کشورمان و عضو یوپن در لیگ بلژیک پرداخته ایم. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، سعید عزت اللهی یکی دیگر از لژیونرهای گیلانی دیگر فوتبال ایران است. هافبک بااستعداد ایرانی از خانواده ورزشی پا به عرصه مستطیل سبز گذاشت. او زیرنظر پدرش نادر عزت اللهی یکی از  پیشکسوتان باشگاه ملوان بندر انزلی فوتبالش را آغاز کرد.

استارت زیرنظر پدر و رسیدن به تیم اول ملوان بندرانزلی

در ابتدا فوتبال آماتور را با تیم شهرداری بندرانزلی آغاز کرد و ۳ سال در آنجا به بازی پرداخت و از آنجا به خدمت نونهالان ملوان درآمد و پس از پیوستن به تیم نوجوانان ملوان در سال ۱۳۹۱ زیر نظر محمد احمدزاده به تیم بزرگسالان ملوان منتقل شد.

عزت اللهی جوان به همراه پدر فوتبالی اش به دنبال رویاهایش بود. او از سال 2012 تا 2014 برای تیم بزرگسال ملوان بازی کرد. هافبک بااستعداد گیلانی 17 سال سن داشت که تیم سی اتلتیکومادرید پیشنهاد دریافت کرد و در نهایت در سال 2014 با قردادی 5 ساله راهی روخی بلانکو شد.

انتقال به اتلتیکومادرید برای پرواز به سوی رویاها

عزت اللهی با انتقال به اسپانیا در سن پایین به دنبال محقق کردن آرزوهایش بود. او در مدت یک فصل برای تیم اتلتیکو سی 5 بازی انجام داد ولی در نهایت این تیم به دسته پایین تر سقوط کرد و عزت اللهی از این تیم جدا شد و راهی روستوف روسیه شد.

ناکامی در اسپانیا و انتقال به روستوف

قربان بردیف، سرمربی ترکمن روستوف که در آن زمان سردار آزمون، دیگر استعداد فوتبال ایران را زیرنظر داشت عزت اللهی را زیرنظر گرفت و در نهایت این بازیکن را نیز به روستوف آورد. 

عزت اللهی فرصت چندانی در اولین فصل حضورش در روستوف پیدا نکرد و برخلاف آزمون نتوانست در ترکیب ثابت این تیم قرار بگیرد. او در فصل اول حضورش در لیگ روسیه 11 بازی انجام و یک گل به ثمر رساند. 

دعوت به تیم ملی و تبدیل شدن به مهره کلیدی کی روش

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران می دانست عزت اللهی استعداد فوتبال خوبی دارد و او در سال 2015 برای اولین به اردوی تیم ملی دعوت کرد. هر چند عزت اللهی در آن زمان تنها 18 سال داشت اما رفته رفته به یکی از مهره های کلیدی مرد  پرتغالی تبدیل شد. علاقه زیاد کی روش و عملکرد خوبش در تیم ملی باعث شد تا عزت اللهی در سن خیلی پایین بازی های ملی زیادی را انجام دهد و در کارنامه اش سابقه حضور در جام ملت های آسیا 2016 و جام جهانی 2018 را داشته باشد.

هر چند عزت اللهی نتوانست در ترکیب ثابت روستوف قرار بگیرد اما کی روش به هافبک جوانش اعتماد داشت. هافبک گیلانی در نهایت در سال 2017 به صورت قرضی به تیم آنژی ماخاچ کالا شد تا فرصت بیشتری برای عرض اندام داشته باشد.

انتقال های قرضی در روسیه و انگلیس و عدم موفقیت

اما عزت اللهی در ترکیب این تیم روسی هم نتوانست موفقیت زیادی داشته باشد و 10 بازی در نیم فصل برای این تیم انجام شد و از این تیم جدا شد و به صورت قرضی راهی تیم آمکار روسیه شد. او در فصل 2017-2018 برای آمکار یک نیم فصل بازی کرد و موفق شد 15 بازی انجام دهد و یک گل به ثمر رساند. عملکرد هافبک ایرانی در این تیم نسبتا قابل قبول بود.

اما ماجراجویی عزت اللهی در تیم های قرضی همچنان ادامه داشت چون روستوف نمی خواست این بازیکن برگردد. به همین خاطر عزت اللهی سومین تیم قرضی اش را انتخاب کرد و راهی تیم ردینگ انگلیس شد تا در رقابت های چمپیون شیپ بازی کند. اما عزت اللهی در نیم فصل دوم 2018-2019 برای این تیم انگلیسی نتوانست عملکرد مطلوب را داشته باشد و تنها 4 بار برای این تیم بازی کرد.

چهارمین انتقال قرضی به یوپن بلژیک و افت شدید

عزت اللهی در نهایت در فصل 2019-2020 برای چهارمین بار به روستوف برگشت اما این بار هم جایی در ترکیب تیم روسی نداشت و به تیم یوپن بلژیک ملحق شد.  با نگاه به آمار عزت اللهی در فصل گذشته به افت شدید مهره کلیدی کی روش در ترکیب تیم ملی متوجه می شوید.

آمار عزت اللهی در فصل 2019-2020 با یوپن در لیگ بلژیک:

تعداد بازی: 4 بازی

تعداد گل: صفر

پاس گل: صفر

لیگ دانمارک مقصد جدید هافبک ایرانی

عزت اللهی در چندین سال گذشته که با روستوف قرارداد داشت به صورت قرضی به 4 تیم مختلف رفت ولی نتوانست عملکرد مطلوب را داشته باشد. در نهایت هافبک ملی پوش کشورمان تصمیم گرفت تا از روستوف جدا شود. او دو هفته پیش به تیم وایله بلدکلوب دانمارک رفت تا ماجراجویی جدیدی را در لیگ دانمارک داشته باشد و برای همیشه از روستوف خداحافظی کرد.

6641