فریبا: برد استقلال در دربی، کمتر از قهرمانی لیگ نبود

فریبا: برد استقلال در دربی، کمتر از قهرمانی لیگ نبود

خبرگزاری فوتبالی- بهتاش فریبا، پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: به هواداران استقلال تبریک می‌گویم و اگر ما جام لیگ برتر را نگرفتیم، اما این پیروزی ارزش قهرمانی لیگ برتر را داشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، در خصوص برتری استقلال در نیمه نهایی جام حذفی مقابل پرسپولیس و راهیابی به فینال اظهار داشت: مشخص بود که بازی سختی خواهد بود و هر دو تیم به دنبال سنت شکنی بودند. در نیمه اول استقلال عملکرد خیلی خوبی داشت و تیم از نظر بدنی بسیار سرحال بود. تا زمانی که فرشید اسماعیلی را در زمین داشتیم، شرایط خوب پیش رفت و از نظر تاکتیکی و زیرساختی، استقلال توانسته بود عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.
وی افزود: کاری به نحوه به ثمر رسیدن گل‌ها ندارم، اما با بیرون رفتن فرشید اسماعیلی، خط هافبک استقلال از تعادل افتاد و دچار اشکال شد و باعث شد بازی را به پرسپولیس بدهیم. آنها هم قهرمان لیگ هستند و مسلم بود که به راحتی از این فرصت استفاده کنند. به نظرم پوشش ندادن خط دفاع از کناره‌ها و ارسال‌هایی که به روی دروازه آمد، باعث شد استقلال گل بخورد، آنها کامبک زدند و در نهایت که استقلال کامبک زد که کامبک در کامبک شد.

پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه پیش از مسابقه پیش‌بینی کرده بود بازی به وقت‌های اضافه کشیده می‌شود، گفت: پنالتی شانسی و 50 - 50 است که سیدحسین حسینی هم به خوبی پنالتی اول را گرفت. هر تیمی می‌تواند در پنالتی برنده باشد و البته این را بگویم که پنالتی گرفتن کار آسان‌تری است تا پنالتی زدن. کار آنهایی که پنالتی می‌زنند، بسیار سخت است. دیدید که میلیچ چگونه پنالتی‌اش را زد و اگر رادوشویچ همان جا ایستاده بود، پنالتی را می‌گرفت.

فریبا با تمجید از عملکرد کادرفنی استقلال خاطرنشان کرد: کادرفنی با شرایط سختی به این بازی رسید که از چهار دفاع وسط، سه نفر مصدوم بودند و تصمیم‌گیری و جایگزینی نفرات در این شرایط بسیار سخت است. اینکه دو هافبک خوب تیم را هم وسط بازی از دست بدهی، ادامه کار سخت می‌شود و بازیکنان استقلال کار بزرگی انجام دادند. به هواداران استقلال تبریک می‌گویم و اگر ما جام لیگ برتر را نگرفتیم، اما این پیروزی ارزش قهرمانی لیگ برتر را داشت. امیدوارم بچه‌ها در مشهد هم از تراکتور برتر باشند و قهرمان شوند. به کادرفنی و مدیریت باشگاه هم بابت این پیروزی تبریک می‌گویم.

وی در خصوص اینکه آیا استقلال با عملکردی که در دربی داشت و شرایط نیم فصل دوم می‌تواند به موفقیت در فینال جام حذفی، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و همینطور فصل آینده امیدوار باشد یا نه، گفت: اگر قرار باشد متری برای موفقیت یک باشگاه در نظر بگیریم، باید همه شرایط را بسنجیم. باید ببینیم از وقتی کادرفنی جدید آمده بازیکنان چند وقت در اختیار تیم بودند. از وقتی مجیدی آمد، ما مصدوم و محروم و بازیکن کرونایی زیادی داشتیم. از بازی سپاهان به این طرف تقریباً تمام بازیکنان در اختیار فرهاد مجیدی بودند که بازهم چند مصدومیت پیش آمد.

مربی سابق تیم فوتبال استقلال ادامه داد: باید همه شرایط و بستری که آماده شده بود را در نظر بگیریم. با تمام وجود به نظرم کادرفنی استقلال خوب کار کرده، سهمیه آسیا را گرفته، دربی را برده است، اما برای سال بعد ضمن حفظ بازیکنان خوب این فصل، باید چهار پنج بازیکن درجه یک هم به خدمت بگیرند تا فصل آینده بهتر از این عمل کنند. به نظرم فصل آینده برای استقلال بسیار مهم و سخت خواهد بود. فصل آینده تراکتور، سپاهان، پرسپولیس و همه تیم‌ها بهتر از این فصل هستند و شرایط سخت می‌شود.

فریبا درباره اینکه عده‌ای قهرمانی این فصل پرسپولیس را اثرگذاری حضور چهار ساله برانکو در این تیم می‌دانستند و عده‌ای هم موفقیت‌ها را حمایت‌های بیرونی یا مسائل داوری و با عدم راهیابی پرسپولیس به فینال جام حذفی آیا بازهم باید از این حمایت‌ها صحبت کرد یا نه، گفت: اگر فکر کنیم آقای برانکو در این تیم نقشی نداشته، دروغ است و اتفاقاً او خیلی نقش داشته، اما یحیی گل محمدی به عنوان مربی جوان کارنامه خوبی از نظر کیفی دارد. من همیشه بازی‌های شهر خودرو را که یحیی گل‌محمدی سرمربی‌اش بود نگاه می‌کردم. شاید اگر روزی تیم‌های بزرگ هم بازی داشتند، بازی تیم یحیی را نگاه می‌کردم و از بازی شهر خودرو لذت می‌بردم. باید بگویم سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله را هیچ تیمی مانند شهر خودرو یحیی گل‌محمدی نداشت.

وی با تمجید از یحیی گل‌محمدی اظهار داشت: یحیی یک مربی کاربلدی است، اما اینکه بگوییم همه موفقیت این فصل پرسپولیس هم به برانکو ربط داشته، اینطور نیست. همه این بردها را نباید به پای برانکو گذاشت و شاید او جزو تنها مربیان خارجی است که سه قهرمانی لیگ آورد، پایه موفقیت‌های پرسپولیس را او گذاشت، اما خیلی سخت است یک تیم قهرمان را هم تحویل بگیرید. همه از شما انتظار قهرمانی داشتند و کار یحیی گل‌محمدی هم خوب بود و تیم را هم قهرمان کرد. فصل آینده هم مسلماً تیمی خوب می‌بندد و فضای فوتبال ما در فصل آینده، به نظرم فضای خوبی خواهد بود.

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه در واکنش به مسائل حاشیه‌ای که پیرامون موفقیت‌های چند فصل اخیر پرسپولیس وجود داشته است، افزود: در تیم پرسپولیس توانایی وجود دارد و این را نمی‌توان منکر شد. اصلاً بحثی مبنی بر عدم توانایی پرسپولیس نیست، اما خب وقتی یک سری آمارها نمایان شد، این ذهنیت به وجود آمد. مثلاً در ماجرای طارمی که با تیم ترکیه‌ای مسئله پیدا کرد، رئیس‌جمهور ما با نخست وزیر ترکیه موضوع را حل کرد، اما وقتی برای استراماچونی مشکل پولی به وجود آمد، اتفاقی رخ نداد.

فریبا در واکنش به این مسئله که در ماجرای استراماچونی هم پای وزارت امور خارجه، سفیر ایران در ایتالیا، رئیس بانک مرکزی و چند وزیر به مسئله باز شد تا پول استراماچونی را پرداخت کنند، اظهار داشت: بله، اما مردم نتیجه حاصل شده را می‌بینند و حافظه‌شان بر این اساس شکل می‌گیرد و  می‌گویند وزارت ورزش به پرسپولیس بیشتر رسیده است. مردم به این نگاه می‌کنند که پس از پرداخت پول استراماچونی، نتیجه‌ای حاصل نشد. به هر حال این را نباید فراموش کنیم که هر چقدر دو تیم استقلال و پرسپولیس قوی شوند، فوتبال ملی ما هم قدرت می‌گیرد و نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی افزود: همه ما زیر یک پرچم هستیم و باید برای موفقیت تیم ملی زحمت بکشیم و این مسئله حاصل نمی‌شود، مگر اینکه گروه‌های ورزشی مختلف برای پویایی تیم ملی، دست به دست هم دهند. باشگاه‌ها باید قوی باشند و از سوی فدراسیون حمایت شوند، اما می‌بینیم که برخلاف باشگاه‌های رقیب ما در آسیا که به خوبی از سوی فدراسیون کشورشان حمایت می‌شوند، هیچ حمایتی از نمایندگان‌مان در آسیا صورت نمی‌گیرد. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو چهار نماینده ما هستند و باید راهی آسیا شوند و حالا مشکلاتی دارند، اما حمایتی از آنها نمی‌شود.

6641