رنکینگ بهترین لیگ های اروپا؛ لالیگا در صدر، بوندسلیگا سوم

رنکینگ بهترین لیگ های اروپا؛ لالیگا در صدر، بوندسلیگا سوم

خبرگزاری فوتبالی - لالیگا همچنان قدرتمندترین لیگ اروپاست. در رنکینگ یوفا با وجود آن که پی اس جی از فرانسه و بایرن مونیخ از آلمان به فینال رسیدند اما با توجه به نتایج لالیگا در مسابقات اروپایی در سالهای اخیر همچنان لیگ اسپانیا صدرنشین است. البته سویا به نمایندگی از فوتبال اسپانیا اخیرا قهرمان لیگ اروپا شده تا حذف رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو از چمپیونزلیگ را جبران کند.

به گزارش فوتبالی، سویا فصل درخشانی در لیگ اروپا داشت و به لالیگا کمک کرد تا صدرنشین رنکینگ یوفا باشد. در رنکینگ فصل 19-18 ، بوندسلیگا دوم شد و لیگ برتر انگلیس سوم اما با توجه به این که رنکینگ کلی بر اساس نتایج پنج سال اخیر چیده می شود همچنان لیگ انگلیس در رده دوم قرار دارد و لیگ آلمان با وجود قهرمانی بایرن مونیخ سوم است. لیگ های ایتالیا و فرانسه هم در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند.

البته ناکامی لالیگا در دو سال اخیر در حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا باعث شده تا آنها به صورت جدی خطر از دست دادن جایگاهشان را حس کنند مگر آن که فصل آینده بتوانند شرایط را جبران کنند. صدرنشینی لالیگا در رنکینگ باعث می شود که همچنان حضور چهار تیم به صورت مستقیم در لیگ قهرمانان اروپا برایشان قطعی شود هر چند که لیگ های دوم تا چهارم نیز همین شرایط را دارند.

4125