هزینه پرسپولیس برای میزبانی دربی، 250 میلیون تومان

هزینه پرسپولیس برای میزبانی دربی، 250 میلیون تومان

خبرگزاری فوتبالی- هزینه اجاره ورزشگاه آزادی چقدر است؟

به گزارش فوتبالی، دلیل طرح این سوال، صحبتهای امروز سرپرست پرسپولیس است. افشین پیروانی که با سایت باشگاهش صحبت کرده درباره میزبانی تیمش در دربی جام حذفی گفته: وقتی ما میزبان هستیم باید شرایط بهتری برای ما وجود داشته باشد. از میزبانی، فقط پرداخت اجاره بهای ورزشگاه گردن ما افتاده است.

استقلال و پرسپولیس برای برگزاری بازیهایشان در ورزشگاه آزادی باید رقم بسیار بالایی به حساب شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی ایران پرداخت کنند. سایت تابناک ورزشی در گزارشی به تاریخ 4 آذر سال گذشته درباره این رقم نوشته: در صورتی که تیم‌های پرسپولیس و استقلال، مسابقات رسمی خود را «بدون تبلیغات» و بهره گیری از خدمات مربوط به آن در ورزشگاه آزادی برگزار کنند، باید ۱۳۰ میلیون تومان به عنوان اجاره بپردازند، اما در صورت «استفاده از تبلیغات» که تقریبا برای هر مسابقه این دو تیم ضروری به نظر می‌رسد، این مبلغ به ۲۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

250 میلیون تومان برای هر میزبانی استقلال و پرسپولیس در این فصل در شرایطی تعیین شده که رقم اجاره بهای ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس و استقلال ۱۱۲ میلیون تومان تعیین شده بود و در ابتدای فصل نوزدهم قرار به پرداخت همین رقم بوده اما ناگهان رقم میزبانی در ورزشگاه آزادی با افزایشی عجیب مواجه می‌شود. بد نیست به این نکته هم اشاره داشته باشیم که در لیگ هفدهم هزینه میزبانی در ورزشگاه آزادی، 70 میلیون تومان برای هر بازی بود.

استقلال و پرسپولیس در حالی باید چنین رقمی پرداخت کنند که هر دو باشگاه محبوب پایتخت زیرمجموعه وزارت ورزش هستند و باید پول را به حساب یکی از شرکتهای تابعه این وزارتخانه پرداخت کنند. 

قطعا قبول دارید که منطقی در این اتفاق دیده نمی‌شود و شاید تنها دلیل وزارت ورزش برای گرفتن پول از استقلال و پرسپولیس، این باشد که آنها اسپانسر دارند و بابت همکاری با اسپانسرهای مختلف درآمدی چند ده میلیاردی دارند که همین امر باعث شده وزارت ورزش نه تنها ریالی به این دو باشگاه کمک نکند بلکه به دنبال گرفتن پول از آنها هم باشد!

1984