کولیبالی: کار کردن با نکونام فوق العاده است

کولیبالی: کار کردن با نکونام فوق العاده است

خبرگزاری فوتبالی- مدافع اهل مالی فولاد خوزستان می‌گوید فولاد بعد از استقلال و پرسپولیس بهترین تیم لیگ ایران است.

به گزارش فوتبالی- موسی کولیبالی بازیکن فولاد خوزستان که پس از غیبت ایوب والی بدلیل پارگی رباط صلیبی زوج عارف آغاسی در این تیم شد، توانست در بازی مقابل استقلال پنجمین گل این فصلش را به ثمر برساند. بر همین اساس خبرنگار فوتبالی گفتگویی با مدافع تنومند فولادی‌ها پیرامون مسائل مختلف داشت که در ادامه آن را می‌خوانید:

*فولاد موفق به کسب سهمیه آسیایی شد؟

فصل فوتبالی بسیار سختی را تمامی تیم‌ها پشت سر گذاشتند. ما درنیم فصل اول بدلیل وقفه‌ای که کرونا در همه چیز الخصوص در فوتبال به وجود آورد اصلا فکر نمیکردیم که موفق به کسب سهمیه شویم ولی در ادامه کادرفنی، بازیکنان، مربی تمامی مجموعه باشگاه فولاد خوزستان تلاش کردند که خوشبختانه موفق شدیم بازی به بازی پیش برویم در نهایت این فصل را با جایگاه سوم جدول و با کسب سهمیه آسیایی به پایان برسانیم.

* باشگاه فولاد "ایوب والی" را بدلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی از دست داد غیبت کاپیتان والی چه تاثیری روی تیم گذاشت؟

ایوب بازیکنان بسیار بزرگ، مهمی است. زمانی که او رباط پاره کرد خیلی نبودش برای همه به عنوان کاپیتان تیم سخت بود. ولی من معتقدم یک تیم فقط متکی به یک بازیکن نیست. بلکه مجموعه‌ای از افراد است که همگی دست به دست هم می‌دهند تا آن تیم موفق شود. مثلا زمانی که ایوب بدلیل مصدمیت فصل را از دست داد درست بود که ما کاپیتان و رهبر تیم و یک بازیکن با تجربه رو از دست داده بودیم ولی از طرفی من فورا تلاش کردم با توجه به توصیه‌های آقا جواد خیلی خیلی زود با عارف آغاسی هماهنگ شوم تا تیم هماهنگی‌اش را از دست ندهد.

* بازی کردن در کنار عارف آغاسی به عنوان زوج شما چطور بود؟

عارف بازیکن جوان، سرعتی و آینده‌داری است. بازی کردن در کنار او بسیار تجربه‌ای فوق العاده‌ای برای من بود.

*مقابل استقلال گلزنی کردید و عملکرد خوبی داشتید؟
 
در بازی با استقلال ما یک هیچ عقب بودیم که خوشبختانه من توانستم گل مساوی را به ثمر برسانم. که این گل خیلی برای ما ارزشمند بود. این اولین بار بود که توانستم مقابل یکی از تیم‌های مهم پایتخت یعنی استقلال گلزنی کنم.

* این گل را به چه کسی تقدیم میکنید؟

بدون شک دوست دارم آن را به تماشاگران و مردم خوب خوزستان تقدیم کنم. چرا که اگر آنها در این دیدار حضور داشتند این بازی چیز دیگری میشد. واقعا فوتبال بدون وجود آنها هیچ لطفی ندارد.

* شما جزو بازیکنانی بودید که به کرونا مبتلا شدید؟ رسیدگی باشگاه در آن مدت به شما چطور بود؟

بله.متاسفانه من کرونا گرفتم. ولی خداراشکر خیلی حاد نبود. باشگاه فولاد رسیدگی بسیار خوبی به من داشت کمک کرد تا بتوانم این دوره را هم پشت سر بگذارم. واقعا جا دارد از تمامی زحمات آنها نهایت تشکر را داشته باشم.

* در لیگ نوزدهم از عملکرد خودتان رضایت داشتید؟

نیم فصل اول آنطور که دوست داشتم و ایده‌آل خودم بود نبودم. ولی در نیم فصل دوم که چند بازیکن خوب مثل فرشاد احمدزاده، پاتوسی را باشگاه به خدمت گرفت باعث شد تا هم تیم و هم من عملکرد بهتری داشته باشیم.

* شما تجربه حضور در چند تیم لیگ برتری را مثل" نفت مسجد، سپاهان، استقلال خوزستان، فولاد خوزستان"  را در کارنامه دارید بهترین تیمی که در آن حضور داشتید به عقیده خودتان کدام است؟

نمیتوانم اسم یک تیم را ببرم. چون شرایط حاکم بر تیم‌ها نوع مدیریت و نحوه عملکرد یک مربی در هر تیمی با تیم دیگر متفاوت است. مثلا سالی که استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شد بهترین تیم لیگ برتر در آن زمان بود که من شانس حضور در آن را داشتم. امسال هم که فولاد خوزستان بعد از پرسپولیس و استقلال سوم جدول است، موفق به کسب سهمیه آسیایی شده  که این نشان دهنده فوق العاده بودن باشگاه فولاد است. در حال حاضر هم خیلی خوشحالم که جزو مجموعه بزرگ این تیم محبوب هستم.

*بهترین مربی که در ایران زیرنظر او کار کردید چه کسی بود؟

خوشبختانه من با تمامی مربیانی که کار کردم خوب بودند. نمیتوانم اسم شخص خاصی را ببرم چرا که تاکتیک، سبک و سیاست کاری هر مربی بسته به شرایط حاکم بر آن تیم کاملا متفاوت است.

* کار کردن با "جواد نکونام" چطور است؟

فوق العاده. نکونام مربی بسیار جوان، قوی، کاربلد و آینده داری است. او به بازیکنانش برای تلاش کردن و کسب موفقیت انگیزه و انرژی می‌دهد.

* چندین سال پیش شما در بازی استقلال خوزستان مقابل راه‌آهن با "احمدرضا عابدزاده" درگیر شدید کمی در مورد آن بازی جنجالی برای ما توضیح دهید؟

ما در آن بازی استرس سقوط به دسته یک را داشتیم که همین موضوع تنش را در بازی بیشتر کرد. من از قبل "احمدرضا عابدزاده" را میشناختم او گلر تیم ملی و بازیکن بسیار خارق العاده‌ای بود. متاسفانه آن زمان من تحت تاثیر شرایط بازی ق
رار گرفتم و به انگلیسی فحشی دادم که عصبانیت نیمکت حریف و آقای عابدزاده را برانگیخت. داور هم بالطبع کارت قرمز داد من را از بازی اخراج کرد.

* هرگز بعد از آن اتفاق آقای عابدزاده را جایی ملاقات کردید؟

نه هرگز دیگر او را ندیدم. ولی احترام زیادی برایش قائل هستم. چرا که او بازیکن بزرگی بود طرفداران زیادی در ایران دارد.

* در تیم فولاد با کدام بازیکن ارتباط صمیمانه‌تری دارید؟

محمدآبشک. محمد بازیکن فوق العاده‌ و دوست بسیار خوب من است.

* از بین غذای ایرانی کدام را بیشتر دوست دارید؟

اکثر غذای ایرانی خوشمزه هستند ولی بنظرم " قرمه سبزی" بهترین غذای ایرانی است.
1414