مانوئل نویر؛ شاه مهره بایرن مونیخ در راه قهرمانی لیگ قهرمانان

مانوئل نویر؛ شاه مهره بایرن مونیخ در راه قهرمانی لیگ قهرمانان

خبرگزاری فوتبالی – مانوئل نویر شب گذشته برای اولین بار در قامت کاپیتانی بایرن مونیخ، جام گوش دراز لیگ قهرمانان را بالای سر برد.

به گزارش فوتبالی، لیگ قهرمانان امسال به دلیل طولانی شدن بازی‌ها و شرایطی که به خاطر کرونا بوجود آمد در یاد همه باقی خواهد ماند اما این مسئله برای مانوئل نویر به شیوه خاص‌تری رخ می‌دهد.

نویر برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به همراه بایرن قهرمان شد اما تفاوت، این بار در بستن بازیوبند کاپیتانی و بالای سر بردن جام توسط خودش بود. او از زمانی که با حضور در شالکه در فوتبال اروپا مطرح شد تیم‌های زیادی چون بایرن را خواهان خود می دید. بایرنی‌ها به دنبال جانشین کان بودند و نویر همان خلا حضور یک دروازه‌بان درجه یک را برای باواریایی‌ها پر کرد.

نویر در هر دو قهرمانی بایرن نقش مهمی داشته اما امسال با مهارهای بی‌نظیرش در مراحل حذفی، نقطه قوت اصلی تیم آلمانی بود. نویر شب گذشته هم چند مهار فوق‌العاده  از ستارگانی چون نیمار و امباپه داشت که می‌توانستند شب تلخی برای بایرن رقم بزنند.

نویر ۳۴ ساله شب گذشته یکی از بهترین‌های بایرن بود که باعث شد بحث‌های بوجود آمده در خصوص انتخاب یک دروازه‌بان از بین ترشتگن و نویر برای تیم ملی آلمان اندکی فروکش کند. او یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان بایرن در این رقابت‌ها بود.

1101