آذری: ۵۰۰ هزار یورو برای تغییر رای خرج کنیم، می‌ارزد

آذری: ۵۰۰ هزار یورو برای تغییر رای خرج کنیم، می‌ارزد

خبرگزاری فوتبالی- مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: اعضای هیات رییسه هم زیر آن قرارداد را امضا کرده بودند و می خواهم این را بگویم که چگونه است که همه آن ها پشت تاج را خالی کردند؟

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، سعید آذری درباره قرارداد ویلموتس و محکومیت فدراسیون فوتبال اظهار کرد: مفاد قرارداد را نمی‌دانم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم ولی باید بگویم نحوه دفاع باید قوی تر می‌بود چرا که در یک پرونده به این سنگینی باید وکلایی را انتخاب می کردیم که به قوانین کار در اتحادیه اروپا و مسائل نقل و انتقالات بین المللی در فیفا و به ویژه در حیطه مربیان اشراف کامل داشته باشند. معمولاً برای دفاع از چنین پرونده های سنگینی کار تیمی و گروهی انجام می شود و باز هم این مساله بستگی دارد به این که طرف مقابل پرونده از کدام کشور و کدام قاره باشد.

او ادامه داد: قوانین حقوقی و مسائل مختلف به قوانین کار در کشورهای مختلف متفاوت باشد. باتوجه به اینکه ویلموتس در اتحادیه اروپا و کشور بلژیک سکونت دارد، ما باید یک تیم حقوقی قوی تشکیل دهیم چرا که هنوز فرصت داریم. تیمی که متشکل از وکلای توانمند ایرانی و وکلای توانمند اتحادیه اروپا باشد. اگر اینجا ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار یورو هزینه کنیم ولی بتوانند حق و حقوق را برگردانند، فکر می کنم بد نباشد. ممکن است برگردد اما قطعی هم نیست چرا که در هر طرح دعوایی برنده یا بازنده بودن دو سر ماجراست ولی ارزشش را دارد. جایی که ۲۰۰ میلیارد تومن دارد هزینه می شود، ۵۰۰ هزار یورو هم برای حق و حقوقی که ممکن است به دست بیاوریم هزینه کنند. ارزشش را دارد.

این که انگشت اتهام را به سمت کسی مستقیم ببریم زود و غیر منصفانه است

مدیرعامل فولاد خوزستان با بیان اینکه ساختمان یک قرارداد که مشخص است و فرمت خاصی دارد و این که چه امتیازاتی گرفتیم و چه امتیازاتی را دادیم به تنظیم کننده این قرارداد برمی‌گردد، گفت: این اتفاق نیاز به بررسی حقوقی و یک بررسی عمیق دارد. این که انگشت اتهام را به سمت کسی مستقیم ببریم زود و غیر منصفانه است اما در فدراسیونی که قراردادی به این مهمی تدوین می شود، عناصر حقوقی می توانستند نقش تعیین کننده ای داشته باشند و جای سوالی که باقی می ماند این است که آیا درفت قرارداد تنظیمی به تایید عوامل فدراسیون رسیده است یا خیر. وقتی ادعای این را داریم که فدراسیون ما غیر دولتی است، باید یک ساختار توانمند تری داشته باشد و آیین نامه معاملات داشته باشد.

او ادامه داد: برای من جالب است که طبق آن سندی که منتشر شد اعضای هیات رییسه هم زیر آن نامه را امضا کرده بودند و می‌خواهم این را بگویم که چرا همه آن ها پشت تاج را خالی کردند. در اساسنامه شرکت ها آمده است بالاترین مقام آن نهاد باید پاسخگو باشد اما اعضای هیات رییسه شرکت ها به هر حال مسئولیت تضامنی در ارتباط با اسناد و مدارکی که به امضایشان می‌رسد، دارند. آن ها دیگر نمی توانند بگویند ما چیزی را امضا نکردیم.

می‌شود این پرونده را طوری هدایت کرد که بارقه‌های امید در پرونده باشد

آذری با بیان اینکه در حال حاضر چیزی که مهم است این است که ما بتوانیم خوب دفاع کنیم، گفت: نباید نا امید شویم و حتی اگر در CAS هم این پرونده را ببازیم به دادگاه بین المللی سوئیس هم می تواند شکایتی طرح کنیم. این پول رقم خیلی بزرگی است و اینکه خود وزرات ورزش چقدر دلش بسوزد مهم است. راهکارهایی در این زمینه وجود دارد و می شود این پرونده را طوری هدایت کرد که بارقه های امید در پرونده باشد.

او با مقایسه کی‌روش و ویلموتس گفت: کی‌روش دو بار تیم ملی را به جام جهانی برد و بازیکنانی که به همراه تیم ملی در جام جهانی شرکت کردند، هم برای باشگاه ها و هم برای فدراسیون فوتبال درآمدزایی داشتند ولی ما با کی‌روش خیلی غیر منصفانه برخور کردیم و من این احساس کی‌روش را می‌فهمم و احساس آدم‌هایی که او را هم رد کردند می‌فهمم. برخورد با کی‌روش در فوتبال ما به شکل درستی اتفاق نیفتاد و مسئولان فکر می‌کردند کی‌روش بزرگ‌تر از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال شده است.

هرچه کی‌روش پول آورد این آقا برد

مدیرعامل فولاد خوزستان با بیان این که من یکی از معدود مدیرانی بودم که با کی‌روش به خاطر اکبر ایمانی درگیری لفظی پیدا کردم، عنوان کرد: بعدش که کی‌روش با من صحبت کرد متوجه شدم اشتباه کرده بودم چرا که در آن برهه پزشک تیم ما اطلاعات غلطی به ما داده بود. کی‌روش را انسان شجاع و منصفی دیدم. ما همیشه در فوتبال داریم مسائل فنی را بررسی می‌کنیم در حالی که فوتبال در دنیا یکی از بزرگترین درآمدزایی‌هاست و پول ساز است. بروید ببنید فواید حضور دو دوره در جام جهانی برای فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ایران چقدر بوده است.

او ادامه داد: هر بازیکنی که در جام جهانی حضور پیدا می کند، برای هر دوره ۲۲۵ هزار دلار برای باشگاه درآمد دارد. برای ذوب آهنی که برای هر کدام از این دو دوره یک بار مظاهری و یک بار حدادی فر را داشت، ۵۵۰ هزار دلار درآمد ایجاد کرد. در حالی که کی‌روش بین مردم هم محبوبیت پیدا کرده بود اما آمدیم و به آن شکل با او برخورد کردیم. در صنعت هم وقتی مدیر باشگاهتان هم بزرگ‌تر از خودتان می‌شود، اخراجش می‌کنید و وقتی حرف زور نمی‌شنود اخراجش می‌کنید.

آذری در پایان گفت: این برخورد فقط در فوتبال نیست و با همه چنین برخوردی صورت می گیرد. قیاس آقای کی‌روش و ویلموتس قیاس مع الفارغ است و توانمندی کی‌روش را نمی توانید کنار توانمندی ویلموتس بگذارید و از لحاظ سودآوری هم بیایید مقایسه کنید. هر چه کی‌روش برای ما پول درآورد، این آقا دارد از ما پس می گیرد.

6641