ستارگان هلندی در لیست خرید بارسلونا؛ از فن‌ده‌بیک تا دی‌رون و ممفیس

ستارگان هلندی در لیست خرید بارسلونا؛ از فن‌ده‌بیک تا دی‌رون و ممفیس

خبرگزاری فوتبالی - رونالد کومان در حالی هدایت بارسلونا را به عهده گرفته است که چهار تا از پنج مربی تاریخ بارسلونا که رکورد بازی در لالیگا را داشته اند، هلندی بوده اند: کرویف با 300، رینوس میشل با 204 ، رایکارد با 190 و فن خال با 133 بازی. مربیان هلندی هم معمولا خریدهای هلندی زیادی انجام می دهند، میشل توانست کرویف و نیسکنز را بخرد، کرویف به سراغ کومان و ویشگه رفت، فن خال نیز رونالد و فرانک دی بوئر، رایزیگر، بوگارده، کوکو، اورمارس و کلایورت را خرید. رایکارد نیز فن برونهکورست را به خدمت گرفت.

به گزارش فوتبالی، کومان در حالی هدایت بارسلونا را به عهده گرفته است که هموطنش فرنکی دی یونگ سال گذشته به تیم ملحق شد. حالا گفته می شود که اولین درخواست کومان از مدیران بارسلونا جذب دونی فن ده بیک هافبک میانی آژاکس بوده است. بارسا نیاز به تقویت خط هافبک دارد چرا که جدایی ویدال، راکیتیچ و بوسکتس قزیب الوقوع به نظر می رسد. از سویی کومان دو هلندی دیگر را هم زیر نظر گرفته است: واینالدوم که فقط یک سال دیگر با لیورپول قرارداد دارد و مارتن دی رون، هافبک هلندی آژاکس که هافبکی جنگنده است و در آتالانتا بازی می کند . این بازیکن امسال 15 کارت زرد گرفته تا نشان بدهد که بازیکن بسیار خشنی است. فن ده بیک، دی رون و واینالدوم در کنار فن ده بیک بنیان های خط هافبک تیم ملی هلند را تشکیل می دهند و حالا می توانند با هم راهی نیوکمپ شوند.

در خط حمله نیز هر چند که لوتارو مارتینز مهاجم آرژانتینی اینتر گزینه اصلی بارسلونا است اما ممفیس از لیون مورد توجه کومان است. قرارداد دیپای با تیم فرانسوی یک سال دیگر به اتمام می رسد. البته کومان شرایط دونیل ماهلن، مهاجم آیندهوون را هم دنبال می کند که تا سال 2024 با تیم هلندی قرراداد دارد. برگوین وینگر هلندی که در زمستان گذشته به تاتنهام ملحق شد هم یکی دیگر از گزینه هاست.

4125