سوژه روز؛ لیگ برتر بدون سرمربیان خارجی

سوژه روز؛ لیگ برتر بدون سرمربیان خارجی

خبرگزاری فوتبالی- جدایی لوکا بوناچیچ از ذوب آهن یک نکته مهم دارد. اینکه ممکن است در فصل بعد هیچ سرمربی خارجی در لیگ برتر حضور نداشته باشد.

به گزارش فوتبالی، رقابتهای امسال لیگ در شرایطی شروع شد که 5 تیم کارشان را با سرمربی خارجی شروع کردند. کالدرون و استراماچونی هدایت دو تیم محبوب پایتخت را به عهده داشتند. مصطفی دنیزلی سرشناس روی نیمکت تراکتور نشسته بود. دراگان اسکوچیچ سرمربی فعلی تیم ملی، سرمربی صنعت نفت بود و  وینگو بگوویچ هم بعد از رساندن گل گهر به لیگ برتر، این تیم را در لیگ برتر هم همراهی می‌کرد.

هفته ششم بود که عمر همکاری گل گهر با بگوویچ به پایان رسید. هفته یازدهم نوبت دنیزلی رسید که با تراکتور قطع همکاری کند. دو هفته بعد نوبت استراماچونی بود که از استقلال برود و نیم فصل هم کالدرون و پرسپولیس، مسیرشان را از هم جدا کردند. نهایتا دراگان اسکوچیچ هم در هفته هجدهم به همکاری‌اش با صنعت نفت پایان داد

میودراگ رادولوویچ و میشو کریستیچویچ دو مربی خارجی بودند که در فصل گذشته جای علیرضا منصوریان و عبدالله ویسی را در ذوب آهن و شاهین گرفتند اما آنها نهایتا تا هفته 21 لیگ برتر، به کارشان در فوتبال ایران ادامه دادند و تصمیم گرفتند دیگر به ایران برنگردند.

لوکا بوناچیچ که از هفته بیست و دوم جای رادولوویچ را در ذوب آهن گرفته بود، امروز در حالی از این تیم جدا شد که فعلا تنها سرمربی خارجی تیمهای لیگ برتری، میگوئل تکسیرا سرمربی سپاهان است. مربی‌ای که هنوز معلوم نیست فصل آینده هم هدایت سپاهان را به عهده خواهد داشت یا یک سرمربی ایرانی جای او را خواهد گرفت.

1984