پیش بازی بایرن مونیخ - پاریسن ژرمن؛ بازی تاج و تخت اروپا

پیش بازی بایرن مونیخ - پاریسن ژرمن؛ بازی تاج و تخت اروپا

خبرگزاری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ دو تیم بایرن مونیخ و پاریسن ژرمن فینال یکی از طولانی‌ترین دوره‌های لیگ قهرمانان‌ اروپا را در ورزشگاه دالوژ برگزار می‌کنند.

به گزارش فوتبالی، فینال امشب طبق پیش‌بینی‌ها در مرحله نیمه نهایی نه تمام آلمانی شد و نه تمام فرانسوی اما بیاید واقع‌بین باشیم. هیچ کس در روز شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان این فصل اصلا تصور می‌کرد فینال بین بایرن و پاریسن ژرمن برگزار خواهد شد. بایرن در اوایل فصل با کواچ در جایگاهی قرار داشت که حتی قهرمانی‌اش در بوندس لیگا هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود. فلیک اما مسیر پر پیچ و خمی که به قهرمانی در بوندس لیگا و جام حذفی منتهی شد را به بهترین نحو ممکن طی کرد تا حالا در آستانه فتح جام بعدی قرار داشته باشد. بازیکنان به اوج رسیده بایرن تا دیدار فینال تمام بازی‌های لیگ قهرمانان را برنده شده‌اند و ۴۲ بار دروازه حریفان را باز کرده‌اند که شاهکارش، برد مقابل بارسلونا بود. البته می‌توان به این بایرن لقب بدشانس هم داد زیرا اگر توپ طلا برگزار می‌شد حالا آن‌‌ها جوایز را درو می‌کردند.

در سمت دیگر پاریسن ژرمن به تصور همگان مسیر آسان تری را پشت سر گذاشته اما کسی نمی‌تواند قدرت آن‌ها را انکار کند. امباپه و نیمار هر کاری (حتی با وجود مصدومیت) توانستند انجام داده‌اند تا بالاخره بزرگترین افتخار تاریخ پاریسی‌ها تا همین لحظه و قبل از برگزاری فینال رقم بخورد. حالا آن‌ها فاصله چندانی تا کسب جام ندارند اما سد محکمی به نام بایرن پیش روی آن‌ها است. توخل فصل گذشته کامبک وحشتناکی را مقابل منچستر یونایتد تجربه کرد اما اعتمادی که مدیران به او داشتند باعث شد تا حالا در مهم‌ترین دیدار تاریخ پاریسن ژرمن نه آنچلوتی روی نیمکت باشد و نه بلان. بلکه او برای اولین بار ناصر الخلیفی را به نزدیکی قله خوشبختی برساند.

نقطه قوت هر دو تیم خط حمله وحشتناک است که نوید یک دیدار زیبا را به هواداران می‌دهد. نقطه ضعف هر دو تیم هم خط دفاعی (به نسبت دیگر خطوط است) زیرا هیچ کدام از دو تیم آن چنان نمایش قدرتمندی در دفاع تا این لحظه‌ نداشته‌اند.
با این وجود باید دید بایرن پر افتخارتر می‌شود یا پاریسن ژرمن وارد تالار فاتحان لیگ قهرمانان می‌‌شود؟

***
پاریسن ژرمن اگر در این دیدار قهرمان شود تمام جام‌های امسال را گرفته. یک آمار باورنکردنی برای توخل و شاگردانش. بایرن مونیخ هم در صورت فتح لیگ قهرمانان، سه ‌گانه کسب می‌کند.
این دیدار نهمین مصاف این دو تیم است. تمام بازی‌های پیشین در چهارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان برگزار شده که سهم پاریسی‌ها ۵ برد و سهم بایرن مونیخ ۳ برد بوده است.
بهترین برد بایرن با نتیجه ۵-۱ در اکتبر ۱۹۹۷ رقم خورده و پاریسی‌ها هم بهترین بردشان را  سپتامبر ۲۰۱۷ با نتیجه ۳-۰ بدست آوردند.

***
ترکیب احتمالی پاریسن ژرمن: کیلور ناواس – تیو کهرر – تیاگو سیلوا – پرنسل کیمپمبه – خوان برنات – مارکینیوش – آندر هررا – پاردس – کیلیان امباپه – نیمار – دیماریا

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ: مانوئل نویر – کیمیش – آلابا – بواتنگ – آلفونسو دیویس – گورتزکا – تیاگو‌ آلکانتارا – سرژ گنابری – مولر – ایوان پریشیچ - لواندوفسکی

1101