پرچم عجیب مهاجم سویا در جشن قهرمانی؛ نماد بربرهای آفریقا!

پرچم عجیب مهاجم سویا در جشن قهرمانی؛ نماد بربرهای آفریقا!

خبرگزاری فوتبالی - سویا در ورزشگاه کلن توانست با غلبه بر اینتر فاتح لیگ اروپا شود. یکی از اتفاقات بحث برانگیز جشن قهرمانی تیم آندلوسی مربوط به پرچم عجیبی بود که مونیر الحدادی مهاجم مراکشی الاصل سویا به تن کرده بود. منطقی این بود که مونیر پرچم سویا به عنوان کشور محل تولدش یا پرچم مراکش به عنوان کشور والدینش را در اختیار داشته باشد اما این طور نبود.این بازیکن پرچمی را روی دوش انداخت که برای خیلی ها ناشناخته بود. حالا مشخص شده که این پرچم به قوم "آمازیغ" است که به نام "بربرها" شناخته می شوند.

به گزارش فوتبالی، بربرها  گروهی قومی و بومی مناطق شمال آفریقا، به‌ویژه در مراکش و الجزایر، و تونس و لیبی هستند. آنها در گذشته از غرب به شرق بین جزایر قناری تا مصر و از شمال به جنوب از دریای مدیترانه تا منطقه" ساحل" اقامت داشته اند. 

پرچم آمازیغ ها در کنگره جهانی آمازیغ ها در سال 1997 در لاس پالماس به رسمیت شناخته شد. در این پرچم سعی شده که به سرزمین های محل اقامت بربرها اشاره شود. رنگ آبی به دریای مدیترانه و اقیاس اطلس اشاره دارد، رنگ سبز به کوه ها و رنگ زرد به صحرا. از سویی سمبل سرخ روی این پرچم نیز به معنی "انسان آزاد" است که ترجمه کلمه "آمازیغ" است.

مونیر الحدادی با این حرکت جالب می خواست که نشان بدهد که اصالت خود را از یاد نبرده است. البته پیش از این نیز ابراهیم آفلای در دوران حضورش در بارسا پس از قهرمانی چمپیونزلیگ در ومبلی در سال 2011 پرچم آمازیغ ها را به دوش خود نشان داده بود.

4125