نصر اصفهانی: مقایسه غرامت اسکوچیچ و ویلموتس خنده‌دار است

نصر اصفهانی: مقایسه غرامت اسکوچیچ و ویلموتس خنده‌دار است

خبرگزاری فوتبالی- رئیس هیات مدیره باشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این باشگاه بعد از پیگیری شکایت از دراگان اسکوچیچ به فیفا تحت فشار قرار گرفته بود، گفت: مقایسه غرامت اسکوچیچ با مارک ویلموتس خنده دار است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، حسن نصر اصفهانی با اشاره به شرایطی که صنعت نفت آبادان در لیگ نوزدهم داشت، تاکید کرد که هدف این تیم کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود. نصراصفهانی با بیان اینکه نحوه هزینه کردن باشگاه هایی مثل سپاهان و مس برای نفتی ها جای سئوال دارد، شرایط ادامه کار بهنام سراج با صنعت نفت برای فصل بعد را اعلام کرد.
مشروح گفتگوی نصراصفهانی در ادامه می آید:

 صنعت نفت لیگ نوزدهم را با جایگاه هفتمی به پایان رساند. آیا از این جایگاه رضایت دارید؟

- حسن نصراصفهانی: ما امسال برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برنامه ریزی کرده بودیم. متاسفانه فراز و نشیب زیادی داشتیم که مهمترین عامل آن، بحث جدایی دراگان اسکوچیچ و مشکلاتی بود که با رفتن او و حتی قبل از آن با مطرح کردن بحث جدایی اش ایجاد شد. این مسئله باعث شد تا تیم دچار چالش شود. مشکلات عدیده مالی هم داشتیم که هنوز هم ادامه دارد. به هر حال با این شرایط جایگاه هفتم را جایگاه نسبتا مناسبی برای تیم می دانیم.

* شما همواره در طول این فصل از مشکلات مالی گلایه کردید. چرا برای حل این مشکلات اقدام خاصی از سوی مدیران باشگاه صورت نگرفت؟

- باید این موضوع را ریشه یابی کنیم. مشکل مالی صنعت نفت از آنجا ناشی می شود که قانونی تصویب شد که بر اساس آن کمک دولت به تیم های حرفه ای ممنوع است. زمانی که در لیگ دسته اول بودیم مشکلی برای کمک نبود چون آن لیگ شامل فوتبال حرفه ای نمی شود ولی در لیگ برتر محدودیت وجود دارد. در این چند سال در لیگ برتر از طریق اسپانسر، نیازهای مالی را تامین می کردیم ولی این فصل مشکلات مختلفی برای اسپانسرها پیدا شد بخصوص با شیوع کرونا. 

* در حالی از ممنوعیت دولت و شرکت های دولتی برای هزینه در فوتبال حرفه ای صحبت می کنید که تیم هایی مثل سپاهان یا مس به راحتی بودجه خود را تامین می کنند. تفاوت تیم های نفتی با آن شرکت ها در چیست؟

- نمی خواهم به این موضوع ورود کنم ولی برای ما هم جای سئوال دارد. ما زیر مجموعه وزارت نفت هستیم و آن تیم ها هم زیر مجموعه وزارت صمت. این دوگانگی هم برای ما، بازیکنان و هواداران صنعت نفت وجود دارد. هنوز نتوانسته ایم متوجه دلیلش شویم.

* آیا برنامه هایتان را برای فصل بعد پیش بینی کرده اید؟

- هیات مدیره جلساتی داشته و تکالیفش را به مدیرعامل ابلاغ کرده است.

* بهنام سراج فصل آینده هم سرمربی صنعت نفت می ماند؟

- بستگی دارد. هم باید آقای سراج تمایل داشته باشد و هم اینکه کمیته فنی شرایط را بررسی می کند. 

* هفته گذشته بهنام سراج به شدت از داوری ها و اتفاقات پشت پرده فوتبال گلایه داشت. آیا با او در این خصوص صحبتی داشتید؟

- خود آقای سراج بعد از بازی با شاهین توضیحاتی داد و ابهامات رفع شد. ناراحتی سراج از رفتارها و مباحثی بود که در فضای مجازی علیه او و تیم صنعت نفت شکل گرفته بود. تمام بحث و همت سراج این است که صنعت نفت تقویت شود و مباحثی که باعث تضعیف تیم می شود، مطرح نشود. سراج در دوران بازیگری هم انسان اخلاق مداری بود و الان هم کاملا حرفه ای و با اخلاق است.

* ادعای سراج قبل از بازی با شاهین این مسئله را به ذهن متبادر می کرد که شاید به خاطر پیگیری شکایت از دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در فیفا، باشگاه صنعت نفت از سوی فدراسیون تحت فشار قرار گرفته است.

- باید بگویم با ما سر ماجرای شکایت از اسکوچیچ نامهربانی های زیادی شد در حالی که دنبال حقمان بودیم. این نامهربانی ها متوقف نمی شود. یکسری مشکلات هست. بعضی ها انتظار داشتند ما دنبال حقمان نرویم و چشممان را روی توافقی که با اسکوچیچ داشتیم، ببندیم. ولی برای اینکه به حقوق باشگاه صنعت نفت پایبند باشیم، شکایتمان را عملیاتی کردیم و تا انتها هم پیگیر هستیم. 

* اخیرا مسئولان فدراسیون هم اعلام کرده بودند فیفا از تعجب صنعت نفت از اسکوچیچ تعجب کرده است. نظر شما چیست؟

- باید بگویم ادعای غرامت ما از اسکوچیچ در مقایسه با غرامتی که ویلموتس به فدراسیون تحمیل کرد، خنده دار است ولی همانطور که گفتم هدف ما از شکایت این بود که حقانیت تیم را ثابت کنیم و حکم را هم گرفتیم. ادعای ما گرفتن ۱۴۰ هزار دلار از اسکوچیچ بود که فیفا تقریبا ۵۰ درصد آنرا تایید کرد. برای ما اصل حکم مهم بود. 

* آیا ممکن است اسکوچیچ از نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران محروم شود؟

- فیفا تا ۱۷ شهریور به اسکوچیچ برای پرداخت این غرامت مهلت داده است. اگر این غرامت پرداخت نشود، فیفا قوانین خودش را اجرا می کند. 

6641