گاس هیدینگ سرمربی تیم ملی کوراسائو شد!

گاس هیدینگ سرمربی تیم ملی کوراسائو شد!

خبرگزاری فوتبالی – گاس هیدینگ که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان به همراه پی اس وی آیندهوون را دارد و با چلسی به نیمه‌نهایی قهرمانان رسیده، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کوراسائو انتخاب شد.

به گزارش فوتبالی، این مربی ۷۳ ساله که در زمینه سرمربیگری تیم‌های ملی هم سابقه خوبی دارد و توانسته به همراه کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ به مقام سوم برسد، با امضای قراردادی ۲ ساله تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان سرمربی و مدیر فنی تیم ملی کوراسائو انتخاب شد.

کوراسائو، جزیره‌ای در دریای کارائيب است که تحت کنترل پادشاهی هلند قرار دارد اما از اکتبر ۲۰۱۰ خودمختار شده. کوراسائو در کونکاکاف بازی می‌کند و اولین بازی تاریخش را هم در آگوسن ۲۰۱۱ برابر دومینیکن انجام داده. جمعیت این کشور تنها ۱۴۲ هزار نفر است و به نظر می‌رسد هیدینگ با توجه به این جمعیت کم، برای انتخاب بهترین‌های این کشور کار سختی نداشته باشد! کوراسائو هم‌اکنون طبق آخرین رده‌بندی فیفا در جولای ۲۰۲۰ در رده هشتادم قرار گرفته است.

هیدینگ به فاکس اسپورت گفته: شاید شفاف به نظر نرسد اما سخت است که به چنین پیشنهادی نه گفت. کوراسائو در چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته و من هم تمایل دارم به بازیکنان و افرادی که در کنار تیم حضور دارند کمک کنم تا به سطحی بالاتر برسند و پیشرفت کنند.

آخرین پست مربیگری هیدینگ در سال ۲۰۱۹ بوده که هدایت تیم امید چین را بر عهده داشته است.

1101