سویا به خاطر قهرمانی لیگ اروپا چقدر پاداش می‌گیرد؟

سویا به خاطر قهرمانی لیگ اروپا چقدر پاداش می‌گیرد؟

خبرگزاری فوتبالی - سویا در لیگ اسپانیا چهارم شد اما توانست فاتح لیگ اروپا شود تا فصل را درخشان تمام کند و حالا باید در سوپرجام اروپا به مصاف برنده بازی پی اس جی و بایرن مونیخ برود.

به گزارش فوتبالی، یوفا هر فصل به تیم های حاضر در مسابقات اروپایی بر اساس عملکردشان پاداش می دهد تا به نوعی آنها را به تلاش بیشتر در مسابقات ترغیب کند. سویا نیز که برای ششمین بار قهرمان لیگ اروپا شد، به خاطر عملکردش در مسابقات امسال 27 میلیون یورو پاداش می گیرد که برای چنین باشگاهی مبلغ قابل توجهی است. آنها به خاطر نتایجشان 20.77 میلیون یورو پاداش می گیرند، به خاطر سابقه شان در مسابقات اروپایی 3.42 میلیون یورو و به خاطر حضور در سوپرجام اروپا نیز 3.5 میلیون یورو. البته به این مبلغ نیز درآمد حق پخش هم اضافه خواهد شد.

یوفا برای هر پیروزی در مرحله گروهی لیگ اروپا 570 هزار یورو پاداش گرفته و برای هر تساوی 19 هزار یورو. تیمی که در گروهش اول شود یک میلیون یورو پاداش می گیرد و تیم دوم 500 هزار یورو. صعود به یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا 500 هزار یورو پاداش دارد، صعود به یک هشتم نهایی 1.1 میلیون یورو، صعود به یک چهارم 1.5 میلیون یورو، صعود به نیمه نهایی 2.4 میلیون یورو، صعود به فینال 4.5 میلیون یورو. از سویی تیمی که قهرمان شود هم چهار میلیون یورو پاداش دریافت می کند که از طرفی این تیم به خاطر حضور در سوپرجام اروپا نیز 3.5 میلیون یوروی دیگر دریافت خواهد کرد.

4125