درباره خانم کاترین لمبیتس؛ زنی که فدراسیون فوتبال ایران را به خاک سیاه نشاند!

درباره خانم کاترین لمبیتس؛ زنی که فدراسیون فوتبال ایران را به خاک سیاه نشاند!

خبرگزاری فوتبالی- پس از محکوم شدن فدراسیون فوتبال در قرارداد با ویلموتس و مبلغ گزافی که باید به این سرمربی بلژیکی تعلق گیرد برای بسیاری سوال پیش آمده طرف قرارداد ما چه کسی(مدیربرنامه یا وکیل) بوده که آنقدر در کار خود حرفه‌ای کار کرده و توانسته غرامتی به سنگینی بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان، به فدراسیون فوتبال ایران تحمیل کند؟

به گزارش فوتبالی، کسی که درباره اش نوشتیم کسی نیست جز همسر و همه کس و مدیربرنامه‌های ویلموتس، سرکار خانم کاترین لمبیتس! بیایید بیشتر این خانم را بشناسیم. مارک ویلموتس در سن ۳۴ سالگی در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد از فوتبال خداحافظی می‌کند و می‌خواهد وقت بیشتری را در کنار خانواده‌اش بگذارند. خانواده‌ای که در سال ۹۶ با ازدواج مارک و کاترین تشکیل شده و ماحصل آن دو پسر به نام‌های رنه و مارتین و یک دختر به نام لنا است. ویلموتس اما از همان ابتدا وارد عرصه سیاست و مربیگری شد و در تمام لحظات، همسرش به عنوان مدیر برنامه اصلی او حضور داشته است.
همسر ویلموتس، کاترین لمبیت که که مدیر برنامه‌ها و وکیل ویلموتس هم هست پیشتر اعلام کرده با وجود آنکه بیش از یک دهه با ویلموتس ازدواج کرده اما هیچ چیز از فوتبال نمی‌داند. او یک بار در دورانی که ویلموتس سرمربی تیم بلژیک بود گفته است:« ما تیم شماره یک جهان هستیم. این «بالا بودن» دشوار است و انتقادهایی که از تیم می‌شود، فرزندانم را آزار می‌دهد.»

کاترین، دختر گای لمبیتس، رئیس سابق باشگاه سنت ترویدن بلژیک است که جز یک نایب قهرمانی در فصل ۶۶-۱۹۶۵، افتخار دیگری ندارد. ویلموتس هم که فوتبال حرفه‌ای‌ خود را در سال ۱۹۸۷ از تیم سنت ترویدن آغاز کرده در آن دوران با کاترین که ۷ سال از او کوچکتر است آشنا می‌شود و زمانی که به تیم مشلن بلژیک می پیوندد برای اولین بار به کاترین درخواست آشنایی بیشتر و  ازدواج می‌دهد. کاترین در زمینه وکالت تحصیل کرده و تخصصش حقوق ورزشی است. طبق اعلام سایت 7sur7.be  او ابتدا تنها یک مشتری داشت و آن هم همسرش، مارک ویلموتس بود. به گفته برخی منابع، مدرک او متعلق به دانشگاه گنت بلژیک است، به حزب محافظه‌کار تعلق داشته و بخشی از کارهای حقوقی آنها را انجام می‌داده است و همچنین وظایف حقوقی ۴ نماینده را بر عهده دارد. او بود که همیشه در متن اصلی مذاکرات ویلموتس با فدراسیون فوتبال بلژیک قرار داشت و طبق ادعای سایت بلژیکی hln.b این کاترین بود که مفاد قرارداد را کاملا برای مارک وضع کرد و تا زمانی که شرایط مورد نظرش فراهم نشد قرارداد امضا نشد. این مسئله شبیه به مفاد قرارداد او با تیم ملی ایران است که قطعا تا لحظه‌ای که درخواست‌های او تایید نشده، ‌قراردادی هم امضا نشده است.

کاترین، ویلموتس را یک محصول و خودش را مدیر عامل این محصول می‌داند! بسیاری از سایت‌ها اعلام کرده‌اند کاترین اصلا علاقه ای به شهرت و حضور در رسانه‌ها ندارد. طبق اعلام سایت بلژیکی lesoir.be پس از پدر کاترین، برادرش روی صندلی مدیریت سنت ترویدن نشست اما خود کاترین تمام انرژی‌اش را وقف مارک و کارش کرد.

ویلموتس در زندگینامه خود که توسط مریستین کارت نوشته شده گفته است:« اگر ما را یک انسان در نظر بگیریم من پا هستم و او سر. در تمام عمر زندگی‌مان من فقط یک کار کردم آن فوتبال بازی کردن بود زیرا کاترین حواسش به همه چیز بود. او خود را برای من فدا کرده و من هرگز او را فراموش نمی‌کنم.»

ویلموتس پس از پایان دوران فوتبالش در همان سال ۲۰۳ به عنوان نماینده حزب Reformist Movement یا همان حزب  اصطلاح طلب وارد مجلس پارلمانی بلژیک شد اما دوران موفقی نداشت تا به فوتبال برگردد. مسئله مهم اینجاست ویلموتس در کنار خود همواره وکیلی حاذق به نام کاترین داشته که با وجود کارنامه ضعیفش اما توانسته همیشه بهترین شرایط را برای همسرش فراهم کند و این در حالی بود که حتی پس از شکست ساحل عاج هم ویلموتس در کمال خوشی و توافق کامل با مسئولین فدراسیون فوتبال ساحل عاج از این تیم جدا شد. نکته جالب‌تر هم هنر مدیر برنامه‌های ویلموتس، یعنی کاترین است که ویلموتس را پس از قرارداد با ساحل عاج که برخی مبلغ آن را ۶۰۰ هزار یورو در سال و برخی هم ۸۵ هزار یورو در ماه می‌دانستند توانسته برای این مربی ناکام قراردادی به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار در سال فراهم کند!

در هر حال همسر ویلموتس که هم مدیربرنامه، هم وکیل و همه کس و همه چیزش است تا زمان دادگاه عالی ورزش در لوزان سوییس، می تواند باعث افتخار همسرش شود. چون قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران بسته که پس از فسخ و جدایی و بازگشت همسرش به نیمکت و دو شکست مقابل بحرین و عراق و قهر و ناز همسر عزیزش و اخراج نصف و نیمه و غیر رسمی و شکایت خودش از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا، حکم محکومیت شش میلیون و 443 هزار یورویی بگیرد! شما جای ویلموتس بودید، به همسرتان افتخار نمی کردید؟

گزارش از علی رضایی/ خبرگزاری فوتبالی

۱۱۰۱