کونته: اگر برتر باشیم قهرمان می‌‌شویم، اگر نه باید برای حریفمان دست بزنیم

کونته: اگر برتر باشیم قهرمان می‌‌شویم، اگر نه باید برای حریفمان دست بزنیم

خبرگزاری فوتبالی - اینتر در فینال لیگ اروپا به مصاف سویا خواهد رفت. آنتونیو کونته تیمش را آماده‌ی این دیدار می‌داند.

به گزارش فوتبالی، آنتونیو کونته معتقد است که تیمش فصل خوبی را پشت سر گذاشته. او در گفتگو با وبسایت رسمی یوفا گفت:" بازی سختی خواهد بود. مقابل تیمی بازی می‌کنیم که تجربه‌ی بالایی در این رقابت‌ها دارد و بیشترین قهرمانی را در دهه‌ی گذشته در این جام داشته است. باید مراقب باشیم و مانند آنچه تاکنون انجام داده ایم بازی خودمان را با اشتیاق و شجاعت انجام دهیم. این یک فینال است و تنها بهترین تیم ها به فینال راه می یابند. بنابراین اگر بخواهیم این جام را بدست بیاوریم باید بهترین عملکردمان را درون زمین داشته باشیم. ما باید با میل به پیروزی و بردن جام به ایتالیا بازی کنیم. سویا هم همین ایده را خواهد داشت ، بنابراین باید نشان دهیم که تیم بهتری هستیم. برای من همیشه مهم است که در پایان بازی هیچ گونه پشیمانی نداشته باشیم. اگر تیم بهتر میدان باشیم ، جام را می‌گیریم. اگر اینگونه نباشد ، همه چیز خود را از دست خواهیم داد و باید رقیبمان را تحسین کنیم."

آخرین باری که اینتر در یک فینال اروپایی حضور داشت به سال 2010 باز می‌گردد. اکنون پس از 10 سال کونته این تیم را به یک فینال اروپایی دیگر رسانده است. سرمربی نراتزوری ها در این باره گفت:" ما هنوز باید به دنبال نتیجه‌ی نهایی باشیم چرا که هنوز یک بازی دیگر مانده است که برای ما مهمترین بازی است. این یک فینال است و شانس کسب یک جام بزرگ را داریم. مطمئناً که در کل، یک فصل مثبت داشته‌ایم کارهای مهمی انجام داده‌ایم و پیشرفت هایی اساسی داشته‌ایم. علی‌رغم شکستی که در مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان اروپا داشتیم، به فینال لیگ اروپا رسیده‌ایم. ما نیمه پر لیوان را می بینیم ، چرا که حذف از لیگ قهرمانان اروپا این امکان را به ما داد تا مسیر بسیار موفق تری را در لیگ اروپا داشته باشیم. به نظرم این تیم ، با بازیکنان جوانش، به آن نیاز داشت."

کونته در مورد لوکاکو و لوتارو مارتینز گفت:" من لوکاکو را خیلی خوب می شناختم زیرا او بازیکنی بود که مدت‌ها به دنبالش بودم. بارها سعی کردم او را برای باشگاه های سابق خود جذب کنم. خصوصیات او را می دانستم. آنها بازیکنانی هستند که خودخواهی لازم برای یک مهاجم را دارند. همچنین از خودگذشتگی خود را هم برای هم تیمی‌هایشان نشان می‌دهند."

کونته در مورد دیگو گودین گفت:" او باید یاد می گرفت که در حالی که به جلو می رود دفاع کند و یاد بگیرد که از 50 یارد فضای پشت سرش دفاع کند. او از قدرت ، حرفه ای بودن و فروتنی لازم برخوردار بود تا خودش را از نظر سبک بازی پیشرفت دهد. او چالش جدید را پذیرفت و اکنون شاهد نتایجی عالی است. "

1470