بازتاب حکم مارک ویلموتس در رسانه عربستانی

بازتاب حکم مارک ویلموتس در رسانه عربستانی

خبرگزاری فوتبالی- حکم سنگین فدراسیون جهانی فوتبال علیه ایران در پرونده مارک ویلموتس بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه داشته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، پایگاه العاجل عربستان در این مورد نوشت: ویلموتس که در رأس کادر فنی تیم ملی ایران جانشین کارلوس کی‌روش شد قرار بود تا پایان جام جهانی 2022 هدایت این تیم را بر عهده داشته باشد، اما همکاری دو طرف کمتر از شش ماه دوام داشت و مربی بلژیکی طرف مقابل را به نقض جدی مفاد قرارداد متهم کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: «ویلموتس فدراسیون فوتبال ایران را به تأخیر در انجام تعهدات و پرداخت دستمزد خود و همکارانش متهم کرده است در حالی که مسئولان فدراسیون ایران عملکرد فنی و نتایج ضعیف همچنین عدم حضور مستمر و اقامت او در تهران را مورد انتقاد قرار می‌دهند. فیفا ایران را به پرداخت شش میلیون یورو غرامت محکوم کرده اما یکی از وکلای پرونده مدعی است که ایران به این حکم اعتراض خواهد کرد.

البته فوتبال ایران به این موضوعات در ماه‌های اخیر عادت کرده در حالی که تیم ملی ایران هیچ موفقیت قابل توجهی را در این مقطع به دست نیاورده و با حضور سه مربی در فاصله کوتاهی دچار بی‌ثباتی شده است. فدراسیون فوتبال ایران در ماه فوریه گذشته از انتخاب دراگان اسکوچیچ کروات به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور خبر داد تا این تیم را در مرحله مقدماتی جام جهانی هدایت کند.

اسکوچیچ 51 ساله در حالی جانشین ویلموتس شده که سابقه فعالیت در باشگاه‌های ایرانی را داشته و حالا مأموریت او رساندن ایران به جام جهانی 2022 خواهد بود در حالی که تیم ملی ایران در گروه سوم مسابقات مکان سوم جدول را در اختیار دارد و تنها شش امتیاز به دست آورده است. اسکوچیچ قرارداد خود با باشگاه صنعت نفت را فسخ کرد تا به هدایت تیم ملی ایران برسد.

تیم ملی ایران در گروه C مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا پنج امتیاز با عراق و سه امتیاز با بحرین فاصله دارد، هرچند در دو بازی آخر میزبان این دو تیم خواهد بود».

7575