سوال روز/ پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا آماده است؟

سوال روز/ پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا آماده است؟

خبرگزاری فوتبالی- پرسپولیس پس از کسب چهارمین قهرمانی پی در پی و ثبت رکوردهای جدید در لیگ برتر فوتبال ایران، باید خود را آماده مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کند.

 به گزارش فوتبالی، قرمزها پس از بازی برابر سایپا در تهران و مسابقات جام حذفی باید برای مهم ترین رقابت های فوتبال در بین باشگاه های آسیا آماده شود مسابقاتی که بعد از وقفه شش ماهه از نیمه دوم شهریور از سر گرفته خواهد شد. 

پرسپولیس که از دو بازی ابتدایی خود در گروه سوم مسابقات فقط دو امتیاز به دست آورده است باید چهار بازی باقیمانده مرحله گروهی را در مدت زمانی کوتاه برگزار کند. پرسپولیس 21 شهریور ماه باید در دوحه باشد و چهار روز بعد از آن مقابل التعاون صدرنشین گروهش نخستین بازی‌اش را انجام خواهد داد اما این باشگاه هنوز لیست اولیه خود برای ادامه این مسابقات به‌ ای اف سی ارسال نکرده است و می‌تواند با اضافه کردن نفرات جدید در مسابقات با ترکیب تازه‌ای در ادامه این رقابت ها شرکت کند.

این روزها شایعات زیادی درباره لیست ورودی و خروجی پرسپولیس شنیده می شود اما با توجه به حساسیت دربی مقابل استقلال در نیمه نهایی جام حذفی شاید باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی از جذب بازیکن جدید خبر ندهد چرا که جذب هر بازیکن جدیدی در هر پست می‌تواند جای بازیکن دیگری را تنگ کند و اینطوری شرایط روانی بازیکنان فعلی به هم خواهد ریخت.

در عین حال شرایط تیم‌های رقیب و همگروه پرسپولیس در نقل و انتقالات به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد همین حالا آنها از پرسپولیس جلو افتاده‌اند، تیم های الدحیل، التعاون و الشارجه با خریدهای جدید زنگ خطر را برای این تیم به صدا درآورده اند و چنانچه باشگاه پرسپولیس تعلل کند شرایط برایش دشوارتر خواهد شد.

البته اینکه آیا باشگاه پرسپولیس توان مالی جذب بازیکنان با کیفیتی که قادر باشند در لیگ قهرمانان تاثیرگذار باشند را دارد یا نه هنوز مشخص نیست اما هماهنگ کردن نفرات جدید با شرایط تیمی طی فرصت کوتاه پیش رو مسأله مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین از دست دادن ستاره‌های فعلی پرسپولیس مانند علی علیپور، مهدی ترابی و بشار رسن در آستانه مسابقات آسیایی می‌تواند نکته دیگری باشد که وضعیت فنی تیم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

پرسپولیس در حال حاضر سه بازیکن خارجی را در اختیار دارد، اما بجز رادوشویچ شرایط دو بازیکن دیگر مشخص نیست. یحیی در لیستی که به باشگاه داده است اعلام کرد برای فصل بیستم و حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا به بشاررسن نیاز دارد اما حفظ و تمدید قرارداد با این هافبک عراقی کار سختی است.

به نظر می رسد با توجه به قیمت ارز در بازار آزاد ایران باشگاه پرسپولیس نتواند این هافبک عراقی را حفط کند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد کریستین اوساگونا جایی در تفکرات کادر فنی پرسپولیس نخواهد داشت و از این تیم جدا می‌شود و این احتمال وجود دارد پرسپولیس فقط با یک بازیکن خارجی و آن هم در خط دروازه وارد مسابقات دوحه شوند. با توجه به ممنوعیتی که برای باشگاه های سرخابی از سوی وزارت ورزش وضع شده احتمال جذب بازیکن خارجی در حد صفر است و کادر فنی باید با بازیکنان داخلی تیم را تقویت و روانه ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کند. کادر فنی پرسپولیس امیدوار است مدیران این باشگاه بتوانند قرارداد بشار رسن را تمدید کرده تا با امیدواری بیشتری مسابقات لیگ قهرمانان را ادامه دهند اما باید دید در نهایت چه خواهد شد.

7655