پیش بازی لایپزیش - پاریسن ژرمن؛ جنگ جهانی دوم،‌ قسمت اول!

پیش بازی لایپزیش - پاریسن ژرمن؛ جنگ جهانی دوم،‌ قسمت اول!

خبرگزاری فوتبال – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ هواداران فوتبال از تلویزیون چشم برنمی‌دارند تا تکلیف اولین تیم صعود کننده به لیگ قهرمانان اروپا از میان پاریسن ژرمن و لایپزیش مشخص شود.

به گزارش فوتبالی، اگر مدیریتی صحیح و اصولی بر تیم حاکم باشد می‌توان به موفقیت رسید. دیدار امشب را می‌توان نمود چنین مسئله‌ای در نظر گرفت. دیدار بین پاریسن ژرمن و لایپزیش که سابقه هر دو تیم روی هم به ۶۵ سال نمی‌رسد اما حالا جایگاهی والا در اروپا پیدا کرده‌اند و پای به مسابقه‌ای می‌گذارند که بزرگان دوست داشتند در آن حضور پیدا کنند.
پاریسن ژرمن امسال خرج گزافی نکرد اما طبق برنامه هر ساله‌اش یک قدم به کسب جام اروپایی نزدیک‌تر شد. آن‌ها دو دهه پیش تیمی معمولی در پایتخت فرانسه بودند و حالا با تزریق سرمایه (مسائل فیرپلی مالی مورد بحث نیست) و استفاده صحیح از آن بالاخره هویت خود را جوری ساخته که طرفداران بی‌شماری هم برای خود جذب کند. آن‌ها حالا دو قدم با جام فاصله دارند و تنها بدشانسی‌شان در این راه می‌تواند مصدومیت بازیکنان باشد. باید دید در پایان امشب بزرگترین جشن تاریخ پاریسن ژرمن تا قبل از فینال برپا می‌شود یا خیر.
تجربه تیمی لایپزیش در اروپا حتی به اندازه شخص تیاگو سیلوا در تیم پاریسن ژرمن هم نیست اما آن‌ها اصلا هیجان زده نیستند. لایپزیشی‌ها می‌توانستند مانند آتالانتا در دیدار مرحله یک چهارم نهایی دچار شور و اشتیاق مقطعی شوند و به سادگی شانس حضور در این مرحله را از دست دهند اما آن‌قدر مسلط و منطقی اتلتیکو مادرید را شکست دادند که حالا هرکسی قاطعانه پاریسن ژرمن را برنده بازی بداند، با پوزخند هواداران تیم آلمانی مواجه شود.
قسمت اول جدال آلمان و فرانسه که پیشتر در جنگ‌ دوم شاهد آن بودیم، امشب برگزار می‌شود و باید دید نتیجه‌اش هم مانند این جنگ در نهایت به سود فرانسوی‌ها رقم می‌خورد یا خیر. قسمت دوم هم فردا شب با دیدار بین بایرن مونیخ و لیون برگزار می‌شود.

***
پاریسن ژرمن یک بار در فصل ۹۵-۹۴ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده اما لایپزیش برای اولین بار در این مرحله بازی می‌کند.
پاشنه آشیل پاریسی‌ها درون دروازه است. در غیاب ناواس، ریکو در ترکیب اصلی حضور دارد. نطقه قوت آن‌ها خط حمله قدرتمندشان است که این بار مدافع سر سختی چون اوپامکانو را رو در روی خود می‌بینند.
این دو تیم یک‌بار در سال ۲۰۱۴ در دیداری دوستانه مقابل هم قرار گرفتند که نتیجه کار ۴-۲ به سود لایپزیش به پایان رسید.

***
ترکیب احتمالی لایپزیش: گولاسی – اوپامکانو – هالستنبرگ – کلوسترمن – آنجلینو – سابیتزر – کمپل – لایمر – انکونکو – پولسن - اولمو
ترکیب احتمالی پاریسن ژرمن: سرخیو ریکو – کهرر – تیاگو سیلوا – کیمپمبه – برنات – نیمار – پار‌دس – مارکینیوش – دی ماریا – امباپه – ایکاردی

1101