نظر قابل توجه رئیس سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون درباره ماجرای ویلموتس

نظر قابل توجه رئیس سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون درباره ماجرای ویلموتس

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم صحبتهای حسن غفاری رئیس اسبق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال درباره شکست فاجعه‌آمیز فدراسیون در ماجرای شکایت ویلموتس را از قول روزنامه ایران‌ورزشی برایتان نقل می‌کنیم:

  •  امیدوارم این اتفاقات با برنامه‌ریزی و نقشه قبلی صورت نگرفته باشد. اینکه ما چنین قرارداد بدی می‌بندیم و اینکه اشتباهات تا این اندازه تکرار می‌شود، این شائبه را ایجاد می‌کند که شاید درصدی از آن را برای خودمان می‌گیریم! این البته بدترین شکلی است که می‌شود به این ماجرا نگاه کرد.  
  • وقتی ما تا این اندازه ضعیف قرارداد می‌بندیم و مثل آب خوردن محکوم به پرداخت چنین غرامت سنگینی می‌شویم، هر کسی می‌تواند به این موضوع فکر کند که نکند برای همه اینها از قبل برنامه‌ریزی شده باشد! یا برنامه‌ریزی شده است و یا شخصی که قرارداد را بسته به طور کلی هیچ چیزی از آن جلسه متوجه نشده است. می‌دانیم آقای تاج به زبان انگلیسی تسلط ندارد اما یعنی مترجم هم با خودش نبرده بود.
  • مگر ما با بلاژویچ قرارداد نبستیم؟ مگر با برانکو قرارداد نبستیم؟ تازه قبل از بلاژویچ با آدمار براگا قرارداد داشتیم که یک سرمربی برزیلی بود. بعد از انتخاب بلاژویچ از او خواستیم که به عنوان دستیار در کنار بلاژ کار کند. بعد از مدتی با هم مشکل داشتند و این مربی برزیلی از تیم ملی ایران جدا شد. حتی درباره او هم ما غرامتی نپرداختیم. پس قرارداد خوب نوشتن امکانپذیر است. به خاطر همین است که این شائبه به وجود می‌آید که شاید درصدی از این قرارداد گیرشان می‌آمده است. هرچند یک آدم ساده فوتبالی نباید این فکرها را کند.
  •  اصلاً چرا باید تاج که انگلیسی بلد نیست برای عقد قرارداد به کشور دیگری می‌رفت؟ ما از همانجا بازی را باختیم. از همانجا طرف یک قدم جلوتر از ما بود. بالاترین مقام فوتبالی کشور مگر برای عقد قرارداد با سرمربی به کشور دیگر می‌رود؟ ایشان کار می‌خواست، خودش هم باید برای عقد قرارداد می‌آمد. در قرارداد با بلاژ صفایی فراهانی فقط برای امضای نهایی آمد. همه صحبت‌ها درباره غذا، حمل و نقل، محل اقامت و این موارد پیش از آن مورد بحث قرار گرفته بود و در نهایت در جلسه‌ای با حضور صفایی‌ فراهانی، قرارداد امضا شد. باز هم امیدوارم کم‌کاری شده باشد، نه همکاری!


    1984