احضار وزیر ورزش و مدیران فدراسیون فوتبال به کمیسیون فرهنگی مجلس به خاطر حکم پرونده ویلموتس

احضار وزیر ورزش و مدیران فدراسیون فوتبال به کمیسیون فرهنگی مجلس به خاطر حکم پرونده ویلموتس

خبرگزاری فوتبالی- رئیس کمیته ورزش و تربیت بدنی مجلس در رادیو ورزش از احضار وزیر ورزش و مدیران فدراسیون فوتبال و همچنین وکلای پرونده ویلموتس به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که یکی از دغدغه های جدی فوتبال ایران شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون و ادعای دریافت غرامت سنگین از فدراسیون فوتبال بود، امروز کمیته تعیین وضعیت فیفا فدراسیون فوتبال را به پرداخت 2/6 میلیون یورو به مارک ویلموتس محکوم کرد.

در این برنامه احسان قاضی زاده هاشمی و احمد راستینه دو نماینده مجلس که اولی رئیس سابق فراکسیون ورزش مجلس و دومی رئیس کمیته ورزش و تربیت بدنی است، حضور داشتند. قاضی زاده هاشمی بر مواضع قبلی اش بر ورود دستگاه قضا و نهادهای نظارتی به پرونده ویلموتس تاکید کرد. 

 احمد راستینه در گفت و گو با برنامه از فوتبال چه خبر رادیو ورزش در واکنش به رای صادره از سوی کمیته تعیین وضعیت فیفا علیه فدراسیون فوتبال در قرارداد عجیب ویلموتس گفت:« وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و وکلای فدراسیون باید در این باره پاسخگو باشند. وقتی فدراسیون فوتبال قراردادی را بسته باید موضوعات حقوقی اش را در نظر بگیرد و وزارت ورزش روی بحث قراردادها باید نظارت کند.  این حکم که قطعی شده است، هزینه سنگینی به کشور تحمیل کرده و با توجه به بررسی هایی که انجام شده و مشهود است دیگر بحث تخلف مطرح نیست و جرم کاملا مشهود است. وزارت ورزش، مدیران فدراسیون فوتبال و افرادی که در این قرارداد مسئول هستند باید از یک ریال تا 6 میلیون یورو پاسخگو باشند. این پول، پول بیت المال است و متعلق به 80 میلیون نفر است و باید به 80 میلیون نفر پاسخگو باشند و باید نهادهای نظارتی و قوه قضاییه به این پرونده ورود کنند.»

راستینه درباره توییت مازیار ناظمی مدیر سابق روابط عمومی وزارت ورزش که گفته بود بند سه ماهه بندی تاریخی و بزرگ ترین نقطه قرارداد برای محکوم نشدن فدراسیون فوتبال ایران است با انتقاد از ناظمی گفت:« ما تجربه ای را با کی‌روش داشتیم و خیلی از انتقادات به کی‌روش با استناد به قرارداد او مطرح می شد و علی رغم اینکه او مربی به مراتب با تراز جهانی و سطح بالاتری از ویلموتس بود، تصمیم بر این بود، تجربه ما در آن قرارداد با ویلموتس تکرار نشود و قرارداد بهتری امضا شود اما نهایتا آن قرارداد هم در بلژیک امضا شد و نتیجه آن محکومیت فدراسیون رد این پرونده بود.اما باید همین آقای روابط عمومی به خاطر توییتش که بند سه ماهه را تاریخی می دانست هم بازخواست شود. کدام نقطه قوت؟ کدام بند تاریخی؟ آیا امروز را می دیدند که این توییت را زدند؟ همه از وزیر ورزش گرفته تا مدیران فدراسیون فوتبال و وکلای پرونده و هر کس  به این پرونده متصل است باید در پیشگاه ملت و نمایندگان ملت پاسخگو باشند. »

7655