سوال روز/ چرا مهدی محمد نبی خبر محکومیت فدراسیون فوتبال ایران را تکذیب کرد؟

سوال روز/ چرا مهدی محمد نبی خبر محکومیت فدراسیون فوتبال ایران را تکذیب کرد؟

خبرگزاری فوتبالی- فدراسیون فوتبال امروز محکوم به پرداخت شش میلیون و 137 هزار و 500 یورو به مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی شد. البته این رقم با بهره اش، به شش میلیون و 443 هزار یورو می رسد.

به گزارش فوتبالی، بعد از رسانه ای شدن این خبر بخش روابط عمومی فدراسیون فوتبال نوشت: « با توجه به انتشار شایعاتی مبنی بر صدور حکم فیفا درباره پرونده سرمربی سابق تیم ملی برای تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند هیچ رای در این باره از سوی فدراسیون جهانی به این فدراسیون واصل نشده است.»

در هر حال وقتی خبر منتشر شد، فدراسیون فوتبال طبق معمول دیگر نهادها، به تکذیب خبر رو آورد. بعد از اینکه بیانیه بود که تصویر ایمیل‌های فیفا به فدراسیون فوتبال در رسانه ها منتشر شد!

فدراسیون فوتبال بعد از انتشار تصاویر ایمیل های ارسالی فیفا بار دیگر بیانیه ای صادر کرد و نوشت: « در حدود ساعت 16 امروز، دوشنبه مورخ 27 مرداد سال 99 رای اولیه مربوط به شکایت مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی به ایمیل وکلای ايرانی پرونده ارسال و رویت شد.»

اما نکته عجیب دیگر یان ماجرا این بود که وقتی گزارشگر بخش خبری شبکه سه سیما با مهدی محمد نبی دبیرکل دبیرکل فدراسیون فوتبال تماس گرفت، نبی در واکنش به ماجرای حکم فیفا گفت: «کذب است، مشکلی نیست. هیچ نامه از فیفا نیامده است. روی سایت فدراسیون تکذیبیه را می روند که شما روی آن مانور کنید.»

اما خبر منتشر شده بود و فدراسیون فوتبال محکوم! اینکه چرا نبی تکذیب کرده است دو دلیل دارد. یا اینکه عمدا این کار را کرده بوده و فکر نمی کرده اسناد و صفحات اعلام نظر فیفا به رسانه های ایران داده شود یا اینکه ایمیل فیفا واقعا به او و بخش بین الملل فدراسیون فوتبال واصل نشده است. البته مطمئنا این نوع ایمیل ها همزمان برای دبیرکل و رئیس بخش بین  الملل فدراسیون فوتبال ارسال می شود و در اصطلاح CC  می شود. 

بهتر بود نبی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال، با توجه به تجربه ای که سال ها در این پست دارد، خبر رسانه ها را تکذیب نمی کرد. چون دپارتمان روابط عمومی زیرنظر او قرار دارد و حالا همه تکذیب را به نام نبی می نویسند. بهتر بود نبی و بخش بین الملل فدراسیون فوتبال صبر می کردند تا ایمیل ها به فدراسیون فوتبال برسد اما آنقدر هجمه ها بالا بوده که فدراسیون فوتبال، دست به یکی از عجیب ترین تکذیب های تاریخ فوتبال ایران زد. 

9697