کریمیان: رفتن کمالوند در روند نزولی پارس تاثیرگذار بود

کریمیان: رفتن کمالوند در روند نزولی پارس تاثیرگذار بود

خبرگزاری فوتبالی- بازیکن پیشین فوتبال بوشهر می گوید مدیریت بالاتر از پول است و رفتن کمالوند در روند نزولی پارس تاثیرگذار بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، مهدی کریمیان در ارزیابی از وضعیت دو تیم بوشهری لیگ برتر و خطر سقوط پارس جنوبی جم اظهار کرد: آرزو می کنم پارس جنوبی در لیگ برتر بماند. مسئولان قدر نمایندگان شان را ندانستند چرا که حضور دو نماینده از یک استان کوچک در لیگ برتر کار خیلی بزرگی بود. استان بزرگی مثل استان فارس 7،8 سال است که نماینده ای در لیگ برتر ندارد اما استان بوشهر با دو تیم در این لیگ حضور پیدا کرد.
مدیریت بالاتر از پول است و پارس جنوبی جم با رفتن رضاییان دچار مشکلات زیادی شد

او ادامه داد: ما دو سهمیه داریم که یکی از آن ها سقوط کرده و یکی دیگر در آستانه سقوط است. البته امیدواریم تیم پارس سقوط نکند اما ماجرای دو تیم شاهین و پارس جنوبی باهم تفاوت دارد. برای تیمی که تازه به لیگ برتر صعود کرده است، شرایط متفاوتی وجود دارد. پارس جنوبی در این سال ها نتایج بدی نگرفت و نفتی بودن این تیم و عدم دریافت بودجه را نمی توانم دلیل کسب نتایج ضعیف امسالش بدانم. مدیریت بالاتر از پول است و پارس جنوبی جم با رفتن رضاییان دچار مشکلات زیادی شد و از لحاظ مدیریتی خیلی مشکل پیدا کرد. پول هم بی تاثیر نبود اما تعویض پیاپی مربیان و رفتن کمالوند در روند نزولی پارس تاثیرگذار بود.

باخت در دربی بوشهر کار را برای پارس خراب کرد

بازیکن پیشین فوتبال بوشهر با بیان اینکه باخت در دربی بوشهر کار را برای پارس خراب کرد چرا که این نتیجه به درد شاهین هم نخورد، گفت: مقوله شاهین خیلی متفاوت تر از پارس جنوبی است. آن ها با ویسی شروع کردند و من در جریان هستم در لیستی که ویسی به باشگاه داد، بازیکنان بزرگی حضور داشتند. بازیکنانی مثل کولیبالی و طیبی حضور داشتند اما متاسفانه باشگاه نتوانست آن ها را جذب کند و در نهایت تیم ضعیف بسته شد. با آمدن میشو کمی شرایط تغییر کرد و باتوجه به این که در نیم فصل چند بازیکن خوب جذب کردند شرایط تا قبل از کرونا بهتر شد و میشو بیشتر روی آمادگی بدنی بازیکنان کار کرده بود.

او ادامه داد: متاسفانه به کرونا خوردند و بازی ها تعطیل شد. میشو نیامد و باتوجه به اینکه بازیکنان چند ماهی از شرایط بازی دور بودند شرایط شان به هم خورد. بعد از حضور مهرداد کریمیان تیم روند بدی نداشت اما با کسب آن نتیجه مقابل ذوب آهن، نهایتا پاشازاده هدایت شاهینی ها را به عهده گرفت. همه چیز در فوتبال مدیریت است اما شاهین تیم بی پولی هم نبود و بر اساس پولی هم که داشت باید بازیکنان مناسب جذب می کرد. اکنون داریم درباره شاهین شهرداری بوشهر صحبت می کنیم و شاهین بوشهر تیم دیگری است. من در این دو تیم بازی کردم ولی هیچوقت در بوشهر این تیمی که به لیگ برتر صعود کرده را شاهین اصلی ندانستند.

مشکلات شاهین خیلی فراتر از مدیریت و مربی بود

کریمیان اضافه کرد: پیشکسوت های شاهین می گفتند اگر این تیم شاهین اصلی است، باید خود شاهینی ها تیم را مدیریت کنند. شهرداری هم از طرفی می گفت، وقتی ما به این تیم پول می آوریم پس ما هم باید سر کار باشیم. این اختلاف نظر از روز اول وجود داشته و باعث شد هیچکدام از شاهینی های اصیل پای کار نباشد. هرچند شهرداری این پیشکسوت ها را دعوت کرد اما این اختلافات از ابتدا وجود داشت و هواداران اصیل آن شاهین را می خواستند. می خواهم بگویم مشکلات خیلی فراتر از مدیریت و مربی بود و این مسائل به ضعیف شدن شاهین دامن زد.

او در پایان در پاسخ به این سوال که پیش بینی تان برای پارس جنوبی سقوط است یا بقا؟ گفت: کار خیلی سخت است اما هفته آخر با تیم نفت مسجدسلیمانی بازی دارد که کارش در لیگ به پایان رسیده است. نفت با این که تیم بسیار خوب و گردن کلفتی است و در چهار تیم جام حذفی حضور دارد اما باتوجه به این که در لیگ تکلیفش مشخص است شاید آن انگیزه را برای نتیجه گرفتن نداشته باشد، پارس جنوبی می تواند از این فرصت استفاده کند. از طرفی هم پیکان با تیم قدرتمند سپاهان بازی دارد و این ها می تواند امید را در این تیم ایجاد کند.

6641