پیش بازی اینتر - شاختار دونتسک؛ دو قدم مانده به جام

پیش بازی اینتر - شاختار دونتسک؛ دو قدم مانده به جام

خبرگزاری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه دوسلدورف دو تیم شاختار دونتسک و اینتر به مصاف هم می‌روند تا حریف سویا در فینال لیگ اروپا مشخص شود.

به گزارش فوتبالی، همه چیز برای اینتر پس از پایان قرنطینه به خوبی و خوشی سپری شد. آن‌ها روی نوار موفقیت قرار گرفتند و حالا هم می‌توانند به فینال لیگ اروپا برسند و با جام فصل را به اتمام برساند. شاید اگر آن‌ها به این مرحله صعود نمی‌کردند هوادارانشان بابت حضور کونته دچار تردید می‌شدند اما با توجه به سبک فوتبال اینتر در چند بازی اخیر (مخصوصا مقابل ختافه و لورکوزن) می‌توان آن‌ها را شانس اصلی قهرمانی در فصل آینده سری آ دانست. سانچز به دلیل مصدومیت در این بازی‌ اینتری‌ها را همراهی نمی‌کند اما سنسی به لیست این تیم برگشته است.

در سمت دیگر قهرمان لیگ اروپا (جام یوفای سابق) در سال ۲۰09 حضور دارد. شاختاری‌ها برای چهارمین فصل پیاپی قهرمان لیگ اوکراین شدند و تنها یک افتخار در سطح قاره می‌تواند عطش آن‌ها را خاموش کند. شاختار در ۶ بازی اخیرش ۱۵ گل زده (هر بازی حداقل ۲ گل) و تیمی هجومی است که تایسون آماده را در خط حمله دارد. او در فصل گذشته در ۱۶ بازی لیگ توانست ۱۵ گل به ثمر برساند و اگر ۳۲ سال نداشت حالا باشگاه‌های زیادی برای به چنگ آوردنش صف کشیده بودند.

***
اینتر میلان پس از دوران قرنطینه ۱۶ بازی انجام داده که در این تعداد بازی تنها یک شکست مقابل بولونیا داشته. شکستی که شاید اگر با برد توام می‌شد حالا اینتر را باید قهرمان سری آ می‌دانستیم.

این دو تیم تنها یک بار در پلی آف لیگ قهرمانان در فصل ۰۶-۲۰۰۵ مقابل هم قرار گرفتند که بازی با برتری ۳-۱ اینتر به پایان رسید.
اینتر از زمانی که به لیگ اروپا وارد شده (به عنوان تیم سوم گروهش در لیگ قهرمانان) تمام بازی‌های خود را با برد پشت سر گذاشته است.

***
ترکیب احتمالی اینتر: سمیر هندانوویچ – باستونی – دی‌فرای – گودین  اشلی یانگ – گالیاردینی – بروزوویچ – بارلا – دی‌آمبروزیو – لوکاکو – لوتارو مارتینز
ترکیب احتمالی شاختار: آندری پیاتف – کریفتسوف – دودو – بلبات – ماتوینکف – باهیا – استپانکو – مارلوس – پاتریک – تایسون - مورائس

1101