داستان منچسترسیتی و لیگ قهرمانان اروپا؛ رویایی دست نیافتنی

داستان منچسترسیتی و لیگ قهرمانان اروپا؛ رویایی دست نیافتنی

خبرگزاری فوتبالی - قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رویایی دور و دراز است که مالکان عرب باشگاه منچسترسیتی با صرف هزینه های هنگفت و جذب برترین مربیان و بازیکنان جهان به دنبال رسیدن به آن هستند اما هر سال به نحوی در آن شکست خورده و ناکام می‌مانند.

به گزارش فوتبالی، با شکست سه بر یک منچسترسیتی مقابل المپیک لیون، سیتیزن ها باز هم از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفته و در این جام ناکام ماندند. سران منچستر سیتی امیدوار بودند تا پپ گواردیولا با توجه به آوازه‌ای که در لیگ قهرمانان اروپا دارد بتواند قهرمانی در این جام را برایشان به ارمغان بیاورد اما گواردیولا با منچسترسیتی برای چهارمین فصل پیاپی در مرحله‌ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد تا باز هم دستش از این جام کوتاه بماند.

منچسترسیتی در این دهه از مربیان بزرگ و نام آشنایی استفاده کرده است اما هرگز در لیگ قهرمانان اروپا موفقیتی نداشته و عملکردش چنگی به دل نزده است. سیتیزن ها در این دهه با مربیانی چون روبرتو مانچینی، مانوئل پیگرینی و پپ گواردیولا در لیگ برتر انگلیس قهرمان شده‌اند اما همواره به شکل های مختلف در چمپیونزلیگ ناکام مانده‌اند.

اولین و آخرین کسی که توانسته بود منچسترسیتی را به مرحله‌ای بالاتر از یک چهارم، یعنی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برساند، مانوئل پیگرینی بود که در فصل 2015/16 راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد. آن‌ها در این مرحله با رئال مادرید روبرو شدند و در بازی رفت توانستند در ورزشگاه اتحاد، مادریدی ها را متوقف کنند اما در بازی برگشت در سانتیاگو برنابئو با یک گل از لوس بلانکوس شکست خوردند و باز هم دستشان از این جام کوتاه ماند. پس از آن و با آمدن پپ گواردیولا منچسترسیتی هرگز نتوانست از مرحله‌ی یک چهارم نهایی بالاتر بیاید. مسئله‌ای که علیرغم موفقیت های پپ در لیگ برتر، خاطرِ او و هواداران را آزرده کرده است.

باید دید که پایان این قصه چه خواهد شد و منچسترسیتی با این خرج های هنگفت بالاخره کِی می‌تواند طلسمش را در لیگ قهرمانان اروپا بشکند و به رویای دیرینه‌ی خود دست یابد.

1470