گزارش روز/ آیا زنوزی مالکیت ماشین سازی را واگذار کرده است؟

گزارش روز/ آیا زنوزی مالکیت ماشین سازی را واگذار کرده است؟

خبرگزاری فوتبالی- آیا محمدرضا زنوزی کماکان مالک باشگاه ماشین سازی هم هست؟

به گزارش فوتبالی، طی این سالها همیشه این بحث وجود داشته که زنوزی به جز مالکیت تراکتور، مالکیت دیگر نماینده تبریز در لیگ برتر را هم به عهده دارد و همین موضوع باعث شده که هنگام دربی تبریز شایعات مختلفی درباره این بازی مطرح شود.

دیروز در گزارشی به این نکته اشاره کردیم که گویا مالکیت مشترک دو باشگاه تبریزی برای فیفا هم سوال برانگیز شده و فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال، خواهان توضیح درباره این موضوع شده و فدراسیون هم در پاسخ به نامه فیفا اعلام کرده که محمدرضا زنوزی، مالکیت باشگاه ماشین سازی را واگذار کرده است. اما آیا واقعا چنین اتفاقی افتاده است؟

مالکیت و هیات مدیره دو باشگاه مجزاست

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل سابق باشگاه ماشین سازی در گفت و گو با فوتبالی درباره مالکیت دو باشگاه تبریزی می‌گوید:« این دو باشگاه هم مالکیت مجزا دارند هم هیات مدیره‌هایشان با یکدیگر متفاوت است. ضمنا این موضوع فقط مربوط به تیمهای تبریزی نیست و استقلال و پرسپولیس در کنار تیم‌های نفتی و همچنین تیم‌های صنعتی حاضر در لیگ برتر با چنین وضعیتی مواجه هستند.»

نصیرزاده درباره اینکه در حال حاضر مالکیت دو باشگاه تبریزی چه شرایطی دارد، این پاسخ را می‌دهد:« تا جایی که من فکر می‌کنم تراکتور به هلدینگ "دریک" متصل است و ماشین‌سازی هم زیر نظر ماشین‌سازی "شهریار" است. اما آیا ماشین سازی شهریار هم زیر نظر زنوزی است؟

وقتی گسترش فولاد، ماشین سازی شهریار شد

نصیرزاده در گفت و گو با فوتبالی روی این نکته تاکید دارد که ماشین‌سازی با نامی جدید ثبت شده و هیات مدیره این باشگاه هیچ ارتباطی به باشگاه تراکتور ندارد. حرف او درست است و آگهی این تغییرات هم در روزنامه رسمی کشور ثبت شده و شرکت مجتمع خدماتی فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز شرکت سهامی خاص به شماره ثبت ۳۶۸۰۲ و شناسه ملی ۱۴۰۰۳۵۱۵۳۲۱ به استناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 28/04/1397 به شرکت فرهنگی ورزشی ماشین سازی شهریار تبریز تغییر یافته است. 

زنوزی هنوز مالک ماشین سازی است؟

اگر چه نصیرزاده مدعی است که مالک تراکتور هیچ نقشی در باشگاه ماشین سازی ندارد اما اگر به سایت باشگاه ماشین سازی سر بزنید، متوجه یک نکته عجیب می‌شوید. در بخشی که به باشگاه ماشین‌سازی مربوط است، از گروه سرمایه گذاری "دریک" به مالکیت مهندس محمدرضا زنوزی مطلق به عنوان مالک باشگاه نام برده شده که در سال 87 وارد حوزه فوتبال شده، در سال 88 به گسترش فولاد تغییر نام داده و در سال 97 هم با تصمیم مالک باشگاه، به ماشین سازی تغییر نام داده است. نکته جالب اینکه روی پیراهن ماشین سازی، آگهی دو شرکت دیده می شود. شرکت هواپیمایی آتا و رخش خودرو دیزل که هر دو مجموعه، شرکتهای وابسته به گروه دریک هستند. گروهی که مالکش محمدرضا زنوزی است.

شواهد و قرائن نشان می دهد که ارتباط زنوزی با ماشین سازی به طور کامل قطع نشده و گویا او برای آنکه مشکلی از سوی فیفا برای تراکتور و ماشین رخ ندهد، امتیاز ماشین سازی را به گروه "دریک" یا یکی از زیرمجموعه‌های آن داده و شخصا مالکیت تراکتور را به عهده گرفته تا دیگر فیفا به مالکیت مشترک دو باشگاه گیر ندهد و از نظر قانونی و ارائه اسناد به فدراسیون فوتبال و فیفا، نگویند مالک تراکتور و ماشین یک نفر است!

1984