فیفا از فدراسیون فوتبال توضیح خواست/ مالکیت مشترک دو باشگاه ممنوع!

فیفا از فدراسیون فوتبال توضیح خواست/ مالکیت مشترک دو باشگاه ممنوع!

خبرگزاری فوتبالی- اخیرا نامه ای از فیفا به فدراسیون فوتبال رسیده که به مالکیت همزمان دو تیم لیگ برتری توسط یک شخص یا یک نهاد ایراد گرفته شده است.

به گزارش فوتبالی، حتما خاطرتان هست که در ابتدای لیگ جاری، نامه ای از فیفا به دست فدراسیون فوتبال ایران رسید که طبق آن نامه به مالکیت مشترک و همزمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط وزارت ورزش(دولت)ایراد گرفته شده بود که بعدها با توضیحات فدراسیون فوتبال درباره اینکه این دو تیم مالک مشترک دارند و از دیرباز رقیب هستند و امکان تبانی ندارند، این ماجرا ادامه دار نشد. اما در جدیدترین اتفاق ظاهرا فیفا به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت مشترک تراکتور و ماشین سازی ورود  کرده است و از فدراسیون فوتبال توضیح خواسته است.

ظاهرا گزارشهایی به فیفا رسیده که نسبت به مالکیت همزمان دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی توسط محمدرضا زنوزی اعتراض شده است. احتمالا برخی باشگاهها که برای سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می جنگند چنین نامه ای زده اند و به نتیجه بازی تراکتور و ماشین سازی که شنبه برگزار می شود بدبین هستند.  

 فیفا هم رونوشت این نامه را چند هفته پیش به فدراسیون فوتبال ارسال کرد که ظاهرا فدراسیون به فیفا پاسخ داده که محمدرضا زنوزی، مالکیت باشگاه ماشین سازی را واگذار کرده و طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال که منطبق بر قوانین فیفاست در حال حاضر  مشکلی از جهت مالکیت مشترک و همزمان در باشگاه های فوتبال ایران وجود ندارد. البته وزارت ورزش و جوان ادعا دارد که استقلال و پرسپولیس را به زودی واگذار می کند. باید دید در نهایت این دو باشگاه کی واگذار می شود تا فیفا به مالکیت مشترک در فوتبال ایران حساس نشود.

۴۳۴۴