رسمی؛ ویلیان با قراردادی 3 ساله به آرسنال پیوست

رسمی؛ ویلیان با قراردادی 3 ساله به آرسنال پیوست

خبرگزاری فوتبالی - با اعلام باشگاه آرسنال، ویلیان، مهاجم سابق چلسی، با امضای قراردادی سه ساله رسما به جمع توپچی‌های لندن پیوست. 

به گزارش فوتبالی، این مهاجم 32 ساله سابقه حضور در 600 بازی باشگاهی در طول 13 فصل را دارد. او کار خود را در باشگاه کورینتیانس برزیل آغاز کرد و پس از آن در سال 2007 به شاختار دونتسک پیوست. او در طول 6 سال حضور در این باشگاه 4 قهرمانی لیگ اوکراین و یک قهرمانی جام یوفا در سال 2009 را به دست آورد. او 4 سال بعد به آنژی ماخاچکالا پیوست و پس از آن به چلسی رفت تا در دومین فصل حضورش در این باشگاه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را تجربه کند. او در طول 7 سال حضورش در چلسی دو قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی و لیگ اروپا نیز به دست آورد. ویلیان 339 بازی با پیراهن آبی پوشان لندنی انجام داده و 63 گل و 56 پاس گل در کارنامه‌اش به ثبت رساند. او همچنین 70 بازی ملی و 9 گل زده برای برزیل نیز دارد. این بازیکن اولین بار در سال 2011 پیراهن تیم ملی برزیل را بر تن کرد و در جام‌های جهانی 2014 و 2018 حضور داشت و در کوپا آمریکای 2019 نقشی کلیدی در قهرمانی این تیم در خاک خودش ایفا کرد. بر اساس اعلام باشگاه آرسنال، او پیراهن شماره 12 را در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بر تن خواهد کرد. 

میکل آرتتا درباره این بازیکن گفت: " باور دارم که او بازیکنی است که می‌تواند برای ما تعیین کننده باشد. ما در چند ماه اخیر او را تحت نظر داشتیم و علاقه بسیاری به تقویت هافبک هجومی با استفاده از توانایی‌های او داشتیم. او بازیکنی است که انعطاف زیادی به تیم ما خواهد داد و می‌تواند در سه یا چهار پست متفاوت به میدان برود. او همه نوع تجربه‌ای در فوتبال داشته و می‌تواند به رساندن این باشگاه به جایی که به آن تعلق دارد کمک کند. از صحبت‌هایی که با او داشتم و انگیزه او برای حضور در این تیم بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. "

1811