نوستالژی؛ وقتی ایکر کاسیاس بهترین بازیکن جوان اروپا شد

نوستالژی؛ وقتی ایکر کاسیاس بهترین بازیکن جوان اروپا شد

خبرگزاری فوتبالی - ایکر کاسیاس، دروازه بان اسطوره‌ای سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا، چندی پیش رسما از فوتبال خداحافظی کرد. او بدون تردید یکی از پر افتخار ترین و بهترین دروازه‌بان های تاریخ است. ایکر کاسیاس دستاوردی ویژه در اروپا در سال 2000 داشت؛ او بهترین بازیکن جوان اروپا در آن سال شد و جایزه‌ی براوو را از دستان آلفردو دی استفانوی فقید گرفت.

به گزارش فوتبالی، ایکر کاسیاس در فینال چمپیونزلیگ سال 2000، که میان رئال مادرید و والنسیا برگزار می‌شد، در حالی که تنها 18 سال داشت درون دروازه‌ی رئال قرار گرفت و توانست کلین شیت کند و در هشتمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نقش آفرینی کند. این درخشش تاثیر بسزایی در انتخاب او به عنوان بهترین فوتبالیست جوان سال اروپا و دریافت جایزه‌ی براوو داشت. جایزه‌ای که پیش از او و در سال 1999 به جانلوئیجی بوفون رسیده بود. بوفون در آن زمان در پارما توپ می‌زد. ایکر در اواخر سال 2000 جایزه براوو را به عنوان بهترین جوان فوتبال اروپا از دست دی استفانو دریافت کرد. 

گفتنی است که جایزه براوو توسط مجله ایتالیایی گرن اسپورتیوو، سالانه به بهترین فوتبالیست جوان اروپایی تعلق می‌گیرد. اولین برنده این جایزه جیمی کیس در سال 1978 از لیورپول بود.

1470