درباره بازیهای هفته 29: دو قدم تا آخر

درباره بازیهای هفته 29: دو قدم تا آخر

خبرگزاری فوتبالی- تنها دو هفته به پایان لیگ نوزدهم باقی مانده ولی هنوز هیچ معادله ای جز تیم قهرمان حل نشده است. 

به گزارش فوتبالی، این هفته شاید گره دیگری از گره‌های فصل را باز کند و از اولین تیم سقوط کننده رونمایی شود.

* استقلال و پیکان

پیکان برای رهایی کامل از سقوط می جنگد و استقلال برای حفظ رتبه دوم که بارها در این فصل از دست رفته و دوباره به دست آمده است. استقلال به عنوان بهترین خط حمله فصل با 50 گل زده برابر تیمی که 525 دقیقه را بدون گل خورده و 6 بازی را بدون باخت سپری کرده است.

* گل گهر- پرسپولیس

پرسپولیس که از 10 مهمانی آخرش صاحب 28 امتیاز شده و فقط برابر نساجی برنده نشده در خانه تیمی بازی خواهد کرد که 4 هفته اخیر را بدون شکست سپری کرده و می کوشد بیم سقوط را به طور کامل از بین ببرد. صدمین مساوی بیرون از خانه پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر رقم می خورد؟

* نساجی- ذوب آهن

محمود فکری پیش از حضور روی نیمکت نساجی، صاحب هیچ بردی در تاریخ لیگ برتر نشده بود ولی حالا روی نیمکت تیم جدیدش نمی بازد. از آن طرف، ذوب آهن با بوناچیچ تنها دو بار در این فصل برنده شده که هر دو پیروزی بیرون از خانه بوده: شاهین و پرسپولیس.

* پارس جنوبی- فولاد

پارس جنوبی از روز حضور پورموسوی روی نیمکتش رنگ برد را ندیده و کمترین پیروزی فصل را دارد: 4 برد. فولاد که در هر 2 بازی اخیرش کلین شیت کرده برابر ضعیف ترین خط حمله فصل قرار می گیرد تا شاید طلسم صد درصد مساوی رویارویی های دو تیم در جم شکسته شود.

* سایپا- نفت مسجدسلیمان

هر دو تیم فقط یک بار در 10 بازی آخرشان رنگ برد را دیده اند. نفت بعد از بردن پرسپولیس در آزادی، 9 مهمانی بدون برد را سپری می کند و سایپای رهاشده از دغدغه سقوط تلاش می کند چهارمین تیم این فصل را بعد از نساجی، ذوب آهن و ماشین سازی شکست بدهد.

* صنعت نفت- شاهین

از شاهین به عنوان اولین سقوط کننده فصل در آبادان رونمایی می شود؟ هیچ تیمی در نیم فصل دوم بیشتر از صنعت نفت نباخته و کمتر از آنها گل نزده ولی این بهترین فرصت است برای برد بعد از 6 هفته برابر تیمی که ضعیف ترین خط دفاع فصل را با 50 گل خورده دارد.

* سپاهان- شهر خودرو

استارت دوران بدون قلعه نویی برابر سهراب بختیاری زاده، تنها سرمربی لیگ نوزدهم که هنوز بردی کسب نکرده است. سپاهان در 2 تا و شهر خودرو در یکی از 8 بازی اخیرشان گل نزده اند پس شاید یک بازی پرگل ببینیم که 3 امتیازش برای هر دو تیم ضروری است.

* تراکتور- ماشین

هومن افاضلی یک بار در این فصل تراکتور را وقتی سرمربی پارس بود، برده اما با ماشین سازی که ضعیف ترین تیم نیم فصل دوم است کار سختی برابر مقتدرترین میزبان لیگ نوزدهم دارد؛ تراکتوری که در 6 بازی اخیرش فقط یک گل خورده ولی 338 دقیقه است گلی نزده.

گزارش از علیرضا خطیبی