اختصاصی فوتبالی/ رونمایی از لیست خرید گل محمدی برای فصل بعد

اختصاصی فوتبالی/ رونمایی از لیست خرید گل محمدی برای فصل بعد

خبرگزاری فوتبالی- باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال ایران تلاش می‌کنند تا در فصل نقل و انتقالات تابستانی نقاط ضعف خود را پوشش دهند.

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس هم که در لیگ نوزدهم موفق شد برای چهارمین بار قهرمانی پیاپی را برای خود به ثبت برساند و با یحیی گل محمدی زودتر از پایان فصل قهرمانی خود را مسجل کند، در فکر تقویت و خرید بازیکنان جدید است تا بتواند در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا بازی‌های خوبی از خود به نمایش بگذارد. 

قرمزها برای حضوری پررنگ در فصل آینده لیگ برتر و باشگاه‌های آسیا، نیازمند حضور بازیکنان باکیفیت در ترکیب اصلی و روی نیمکت هستند. از تأثیرگذارترین بازیکنانی که از جمع پرسپولیس جدا شدند، باید به علیرضا بیرانوند و آنتونی استوکس اشاره کرد که ظاهرا مهم‌ترین برنامه کادرفنی برای پوشش عدم حضور این دو بازیکن است. ضمن اینکه یکی از پست‌های موردنیاز پرسپولیس برای فصل آینده، مهاجم است. به همین دلیل سرخ‌پوشان به دنبال جذب یک یا دو مهاجم قدرتمند ایرانی هستند، زیرا با توجه به دستور وزارت ورزش، پرسپولیسی‌ها نمی‌توانند بازیکن جدید خارجی بگیرند. 

علیرغم صحبت های کادرفنی پرسپولیس و خصوصا یحیی گل محمدی که بارها اعلام کرده اند در بازار نقل و انتقالات ورود نکرده اند، اما شواهد حاکی از آن است که این تیم کار خود برای حضور در نقل و انتقالات را استارت زده است.

معرفی خروجی ها

پرسپولیس از تیم نیم فصل دوم دو بازیکن را تا الان از دست داده است؛ علیرضا بیرانوند و آنتونی استوکس دو بازیکنی بودند که از جمع شاگردان یحیی گل محمدی جدا شدند و مهمترین برنامه کادرفنی برای پوشش خلا این دو بازیکن خواهد بود. محمد انصاری با توجه به مصدومیتش در لیست ابتدای فصل قرار نخواهد گرفت و در صورتی که تا پایان نیم فصل شرایط بدنی ایده آل خود را به دست بیاورد، از ابتدای نیم فصل دوم بار دیگر به لیست اضافه خواهد شد. سرنوشت محمد نادری و قراردادش با کورتریک هم فعلا نامشخص است و جزء ابهامات این روزهای باشگاه پرسپولیس است. 

سرنوشت محسن ربیع خواه هم برای ادامه همکاری با این تیم نامشخص است و احتمالا او را هم باید در لیست خروجی احتمالی این تیم دانست. هر چند گفته می شود باشگاه پرسپولیس از سوی مدیر برنامه این بازیکن که با چند ستاره پرسپولیس مشترک است تحت فشار برای تمدید قرارداد ربیع خواه است اما محسن ربیع خواه که اکنون دوران نقاهت خود را پشت سر می‌گذارد، بازیکنی است که گفته می‌شود شاید در لیست فصل آینده تیم قرار نداشته باشد. 

مهدی ترابی، احمد نوراللهی و بشار رسن سه بازیکنی هستند که درصد بالایی برای جدایی‌شان وجود خواهد داشت و هدفشان لژیونر شدن است. موضوعی که می‌تواند خلا بزرگی در ترکیب پرسپولیس شکل دهد. یحیی گل محمدی تاکید زیادی بر حفظ ترابی و بشار رسن دارد و بارها از مسئولین باشگاه و رسول پناه خواسته که این دو بازیکن باید حفط شوند. احمد نوراللهی با باشگاه قرارداد دارد و جدایی‌اش منوط به پرداخت مبلغ رضایتنامه از سوی باشگاه خواهانش است. با توجه به پرداختی باشگاه به بشار رسن باشگاه می خواهد او را پای میز مذاکره بیاورد تا با گرفتن تخفیف قرارداد وی را یک فصل دیگر تمدید کند. هر چند بشار هم در پایان قراردادش با توجه به مشکلاتی که از نظر دریافت مطالباتی داشته پیشنهادهایی از کشورهای حوزه خلیج فارس دارد که بعید نیست در صورت عدم توافق با پرسپولیس به یکی از آنها پاسخ مثبت دهد. 

مهدی ترابی هم که گفته می شود پیشنهاد چشمگیری از لیگ ستارگان قطر دارد اما اون می خواهد در صورتی از پرسپولیس جدا شود که مقصد فوتبال اروپا باشد و علاقه ای به حضور در کشورهای حوزه خلیج فارس ندارد. علی علیپور مهاجم گلزن و موفق چند فصل اخیر پرسپولیس نیز علیرغم جلسات متعدد با مدیران سابق پرسپولیس، قراردادش را با این تیم تمدید نکرد تا او هم احتمال جدایی‌اش نزدیک به یقین باشد. طی روزهای اخیر شایعات زیادی درباره قرارداد علی علیپور با تیم چینی منتشر شده هر چند گفته می شود پیشنهاد بسیار خوبی هم از بلژیک دارد و به احتمال زیاد پس از بیرانوند دومین جدا شده ی پرسپولیس خواهد بود.

معرفی ورودی ها

پرسپولیس در حال حاضر در پست دروازه‌بان، دفاع چپ، دفاع راست، هافبک دفاعی، پلی‌میکر و خصوصا مهاجم نیاز به جذب بازیکن دارد. گفته می‌شود یحیی گل محمدی با برخی از این بازیکنان مذاکراتی داشته است و آنها هم برای همکاری تا حد زیادی پاسخ مثبت داده اند. از حامد لک و دانیال اسماعیلی فر که موضوع حضورشان در این تیم تقریبا نهایی شده و طرفین به توافق لازم هم در این رابطه دست یافته‌اند به عنوان اولین خریدهای پرسپولیس نام برده می شود. حتی گفته می شود در لیست ارسالی به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نام این دو بازیکن اضافه شده است! 

پرسپولیس در هافبک دفاعی هم به دنبال جذب رضا اسدی هافبک جنگنده تراکتور است. گویا اسدی در پایان فصل بازیکن آزاد خواهد بود و با توجه به علاقه وی به این تیم هم مشکلی برای پیوستن به پرسپولیس نخواهد داشت. بیشترین چالش پرسپولیس در دفاع چپ خواهد بود که با توجه به نا مشخص بودن وضعیت محمد نادری و قراردادش با کورتریک پرسپولیس با وسواس بیشتری عمل میکند هر چند از علی نعمتی مدافع چپ شهر خودرو و شاگرد سابق یحیی در این تیم و سعید آقایی مدافع چپ سپاهان به عنوان گزینه های خرید پرسپولیس نام برده می شود.

 در خط حمله با توجه به جدایی حتمی علیپور پرسپولیس به دنبال حفظ اوساگونا و جذب یک مهاجم نوک خواهد بود. برخلاف اسامی که در رسانه ها منتشر شده مهاجم آرمان گهر سیرجان در لیگ دسته اول در لیست خرید پرسپولیس نیست و این یک بازی رسانه ای است که از سوی دلالان با همکاری برخی رسانه ها برای بالا بردن قیمت این بازیکن و بازارگرمی آغاز شده است. در خط حمله گفته می شود که شهریار مغانلو و امین قاسمی نژاد گزینه های خرید پرسپولیس خواهند بود و با توجه به اینکه ترابی و امیری هم می توانند در این پست بازی کنند خریدهای پرسپولیس محدود خواهد بود. البته مغانلو و قاسمی نژاد گزینه های تیم های دیگر مثل استقلال و سپاهان هستند، اما مغانلو از نیم فصل همین فصل، مد نظر پرسپولیسی ها و حتی کالدرون هم قرار گرفته بود. باید دید پرسپولیس کدامیک از بازیکنان لیست یحیی را می تواند جذب کند.

گزارش از زانیاری دلیری/ خبرگزاری فوتبالی

7655