عجیب ولی واقعی/ پرسپولیس به پرداخت 200 هزار یورو پیش پرداخت برانکو محکوم شد!

عجیب ولی واقعی/ پرسپولیس به پرداخت 200 هزار یورو پیش پرداخت برانکو محکوم شد!

خبرگزاری فوتبالی- پس از اینکه جزییات قرارداد برانکو با پرسپولیس منتشر شد بندها و موارد مختلف و پاداش های برانکو در رسانه ها و از جمله خبرگزاری فوتبالی منتشر شد.

به گزارش فوتبالی، یک نکته عجیب که در این قرارداد وجود داشت، بند پرداخت 200 هزار یورو پیش پرداخت قرارداد فصل بعد برانکو (فصل 99-1400) بود که فیفا در حکمش باشگاه پرسپولیس را به پرداخت آن پیش پرداخت محکوم کرده است. 

در واقع باشگاه پرسپولیس باید پول پیش پرداخت فصلی که برانکو از پرسپولیس رفته و فسخ  کرده را به او بپردازد. این بند عجیب در قرارداد برانکو وجود داشته و احتمالا هر دو طرف فکر کرده اند که همکاری ها ادامه می یابد و برانکو در پرسپولیس می ماند.

حالا فیفا آن 200 هزار یورو پیش پرداخت را به عنوان حقوق برانکو محسوب کرده است. در قرارداد برانکو آمده است که در ماه جون 2019، برای قرارداد سال 2020 یا فصل 98-99 پرسپولیس باید 200 هزار یورو به برانکو می داده است منتها چون برانکو در ماه جولای قراردادش را فسخ کرده و به الاهلی رفته است، فیفا به دلیل بدقولی های باشگاه پرسپولیس در پرداخت، این 200 هزار یورو را جزو حقوق برانکو محسوب کرده است. 

این اتفاق در باشگاه استقلال هم افتاده و شفر بندی داشته که 100 هزاریورو بابت قرارداد فصل 98-99 به عنوان پیش پرداخت باید می گرفته است. اگر چنین بندی در قرارداد شفر نبود، فیفا در جواب شکایت یک میلیون و هفتصد هزار یورویی به جای اینکه استقلال محکوم به پرداخت 200 هزار یورو شود، به پرداخت 100 هزار یورو محکوم می شد. مشخص نیست چرا مدیران دو باشگاه (افتخاری و گرشاسبی) چنین بندی را در قرارداد شفر و برانکو، گذاشته اند.

برانکو ایوانکوویچ سالی 800 هزار یورو قرارداد داشته که قرار بوده 200 هزار یورو اول فصل بگیرد، 100 هزار یورو آخر فصل و در طول سال ماهی 40 هزار یورو حقوق ماهیانه بگیرد. 200 هزار یورو هم در ماه جون باید به عنوان پیش پرداخت فصل بعد بگیرد. فیفا این 200 هزار یورو ر ا به عنوان پیش پرداخت محسوب کرده و همانطور که نوشتیم به برانکو حق داده است. اگر در قرارداد، زمان پرداخت این 200 هزار یورو در ماه آگوست 2019 تعیین می شد، آن وقت برانکو در جولای فسخ کرده بود و شامل پرداخت این 200 هزار یورو  نمی شد اما چون در قرارداد آمده که در ماه جون باید پولش را بگیرد، باشگاه محکوم به پرداخت این 200 هزار یورو شده است و در واقع 200 هزار یورو از پول باشگاه پرسپولیس هدر رفته است. این رقم در باشگاه رقیب حدود 100 هزار یورو است.

1111