سبقت اتلتیکو از رئال مادرید در اروپا پس از 23 سال

سبقت اتلتیکو از رئال مادرید در اروپا پس از 23 سال

خبرگزاری فوتبالی - اتلتیکو مادرید برای اولین بار در 23 سال اخیر در مرحله ای بالاتر از رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند. در حقیقت در این 23 سال هرگز نشده بود که رئال زودتر از تیم همشهری در اروپا حذف شود.

به گزارش فوتبالی، اتلتیکو مادرید پنجشنبه در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل لایپزیش در شهر لیسبون بازی می کند در حالی که رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی توسط منچسترسیتی پس از شکست دو بر یک در دو بازی رفت و برگشت، حذف شده است. 

آخرین باری که اتلتیکو بالاتر از رئال مادرید در اروپا حضور داشت به فصل 97-1996 یعنی 23 سال پیش برمی گردد. در آن زمان فقط قهرمان لیگ اسپانیا می توانست سهمیه اروپایی را داشته باشد و به همین خاطر اتلتیکو تنها نماینده اسپانیا بود و رئال سهمیه نگرفت.  البته می توان گفت که این اولین بار در شکل فعلی چمپیونزلیگ است که رئال مادرید زودتر از اتلتیکو حذف می شود چرا که از فصل 93-1992 تا کنون که مسابقات به شکل فعلی برگزار می شود، هرگز نشده که رئال و اتلتیکو هر دو در مسابقات حضور داشته باشند و رئال زودتر حذف شود.

از فصل 98-1997 تا کنون که سهمیه تیم های اسپانیایی در چمپیونزلیگ بیشتر شد، همیشه اتلتیکو زودتر از رئال مادرید حذف می شد اما امسال می توان گفت که تیم سیمئونه دست به کاری تاریخی زده و از رئال مادرید که به نوعی پادشاه لیگ قهرمانان اروپاست، سبقت گرفته است. در سالهای اخیر به طور مثال رئال و اتلتیکو دو بار در سالهای 2014 و 2016 به فینال رسیدند که همیشه تیم سفیدپوش قهرمان شده است و در فصل های 17-2016 و 15-2014 نیز اتلتیکو توسط رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی و یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد.

4125