چراغپور: دربی پیش رو بدون تماشاگران، یک فوتبال محض و بی حاشیه است

چراغپور: دربی پیش رو بدون تماشاگران، یک فوتبال محض و بی حاشیه است

خبرگزاری فوتبالی- سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در اوایل دهه 60 درباره دربی پیش رو می گوید: پرسپولیس و استقلال در بهترین حالت ممکن قرار دارند و این می تواند نوید دهنده یک بازی زیبا باشد.

به گزارش فوتبالی، جلال چراغپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فوتبالی به نکات جالب توجهی درباره دربی پیش رو اشاره کرده است. او می گوید:« پرسپولیس از لحاظ شرایط آمادگی تیمی و استقلال به خاطر انگیزه بالا از بردهای خوب در بازی های گذشته و بعد از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های زیاد یک تیم خیلی روان، دونده و دارای برنامه است.»

این کارشناس فوتبال در ادامه می گوید:« من احساسم این است که بازی خیلی خوبی خواهد شد بخصوص که در این بازی استثناً جو تماشگر هم نمی تواند روی بازی دو تیم تاثیر بگذارد و یک فوتبال محض خواهیم دید. فوتبال محض یعنی حتی داور بازی هم تحت تاثیر جریانات فشار تماشاگر نیست خود بازیکنان هم با فراغ بال بیشتری و به دور از حاشیه ها سعی میکنند با تمرکز بیشتری فوتبال بازی کنند. با توجه به اینکه ورزشگاه التهاب ندارد در نتیجه برای اولین بار در دربی پایتخت به دور از حواشی، یک فوتبال محض و فقط بازی را مشاهد خواهیم کرد.»

جلال چراغپور با اشاره به قهرمانی زود هنگام پرسپولیس در لیگ برتر و نبود انگیزه لازم در این تیم می گوید:« وقتی یک تیم هدف گذاری می کند و زوتر از زمان مشخص شده به هدفش یعنی قهرمانی در مسابقات می رسد یعنی هدف تعریف شده را پشت سر گذاشته و کمی با احتیاط بیشتر بازی می کند و بازیکنان خود را به آب و آتش نمی زنند و از بازی درگیرانه پرهیز می کنند. پرسپولیس هم از این قاعده مستثناء نیست و پس از اینکه به هدفش قهرمانی در لیگ دست پیدا کرد کار برای کادر فنی و بازیکنان این تیم سخت تر شد. البته پرسپولیس در دو بازی آخر دچار افت دوندگی شد و کمی بی انگیزگی در تیم دیده می شد اما در این مرحله که با استقلال بازی می کنند، داستان متفاوت خواهد بود و هر دو تیم به این فکر نمی کنند در بازی های گذشته چه اتفاقی افتاده است و فقط خود بازی را در نظر می گیرند. پرسپولیس نمی تواند قهرمان باشد و دربی برابر استقلال در نیمه نهایی جام حذفی را از دست بدهد و استقلال هم بلعکس نمی تواند در باد بازی های خوب خود برابر سپاهان بخوابد چون می تواند با بردن پرسپولیس، به قهرمانی در حذفی امیدوار شود.»

چراغپور در پایان با اشاره به اینکه هر دوتیم در حال حاضر آماده ترین تیم های فوتبال کشور هستند گفت:« به نظر من برنده دربی می تواند قهرمان جام حذفی شود.»

7655