هدف بزرگ یحیی؛ بازگرداندن انگیزه به پرسپولیس

هدف بزرگ یحیی؛ بازگرداندن انگیزه به پرسپولیس

خبرگزاری فوتبالی- یحیی گل محمدی معتقد است نگه داشتن انگیزه براى بازی‌هاى باقى‌مانده تیمى که چند هفته زودتر از پایان فصل قهرمان مى‌شود، کار دشواری براى سرمربى است. 

به گزارش فوتبالی،آنچه دلیل نمایش ضعیف پرسپولیس برابر نساجی و مخصوصاً ذوب آهن بود را می توان در صحبت های یحیی پس از بازی با ذوب آهن جستجو کرد. پرسپولیس بی‌انگیزه، علاوه بر دو بازی پایانی لیگ که نقش مهمی در معادلات پایین جدول دارد، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را هم پیش رو دارد. کادرفنى پرسپولیس براى بازی‌هاى باقى‌مانده لیگ برتر ،جام حذفی و لیگ قهرمانان باید به فکر چاره ای برای حل این موضوع باشد.

پس از بازی پرسپولیس با نساجی هم این بحث مطرح بود که پرسپولیس لیگ را تمام‌شده می‌پندارد، شاید دچار بی‌انگیزگی شده باشد اما پرسپولیسی‌ها می‌دانند که تا رویاهای بزرگ‌تر چقدر فاصله دارند. پرسپولیس در اوج دوران چهارساله خود، با برانکو ایوانکوویچ فینال آسیا را تجربه کرد اما تکرار همان موفقیت در آینده نزدیک کار آسانی برای پرسپولیس نیست. پرسپولیس نه برانکو ایوانکوویچ را در اختیار دارد و نه همچنان طراوت آن دوران را حفظ کرده است.

 پرسپولیس برای ادامه روند موفقیت و تکرار رسیدن به فینال آسیا و کسب اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان، هدفی بزرگ را پیش رو دارد. بنابراین بی‌انگیزگی در این تیم باید بی‌معنا شود.  هنوز باید گام‌های بلند برای موفقیت برداشت. هنوز باید به حفظ رکوردها نه فقط برای رکورد بلکه برای ایجاد انگیزه فکر کرد. پرسپولیس اما مقابل نساجی روند موفقیتش را قطع کرد. این اما نیاز به هشدار داشت. پرسپولیس اما مقابل ذوب‌آهن بیشتر و بیشتر از یک تیم قهرمان فاصله گرفت.

 یحیی عقیده دارد پرسپولیس باید برای لیگ قهرمانان و برای فصل بعد راندمان خوب خود را حفظ کند و روحیه برنده بودن را در خود داشته باشد، حتی در موقعیتی که به امتیازات بازی‌ها نیازی ندارد.

یحیی گل‌محمدی وقتی سرمربی پرسپولیس شد که برانکو ایوانکوویچ یک تیم برنده را به جا گذاشته بود و گابریل کالدرون مسیر برانکو را به درستی ادامه داده بود. برای موفقیت در پرسپولیس همه چیز آماده بود. یحیی اما حالا مسئول حفظ این روند وحفظ انگیزه‌ها و روحیه تیم برای تکرار نتایج درخشان است. خود گل محمدی می داند که کار او با جشن قهرمانی چهارم قرمزها تمام نشده بلکه پروژه او در پرسپولیس در اولین قدم است و هواداران از او انتظار دارند که در آسیا بدرخشد و قهرمانی جام حذفی و سوپرجام را هم به ارمغان بیاورد.

قطعاً حفظ انگیزه در بازیکنان کار ساده‌ای نیست و پرسپولیس هم به همین دلیل اگر چه قهرمان شده اما لیگ را با برد و انگیزه بالا ادامه نمی‌دهد. یحیی گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس به خوبی این موضوع را درک می کنند که پوکر قهرمانی یعنی آغاز رویاهای جدید برای یک تیم که قهرمانی آسیاست. پرسپولیس تا فینال آسیا رسیده اما دستش به جام نرسیده است.

7655