گزارش ایرنا/ ۶ دلیل اهمیت ۲ هفته پایانی لیگ برای پرسپولیسی‌ها

گزارش ایرنا/ ۶ دلیل اهمیت ۲ هفته پایانی لیگ برای پرسپولیسی‌ها

خبرگزاری فوتبالی- پرسپولیس با اینکه قهرمانی‌اش قطعی شده اما هنوز دلایلی دارد تا در ۲ هفته پایانی با جدیت وارد رقابت شود. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس با وجود شکست برابر ذوب‌آهن در هفته بیست و هشتم، قهرمانی خود را در لیگ نوزدهم قطعی کرد و به پوکر مدنظر هوادارانش رسید و تاریخ‌سازی فراموش‌نشدنی را انجام داد. برخی بر این باور هستند که تیم یحیی بعد از بخت مقابل ذوب دیگر رقابت‌های لیگ را جدی نمی‌گیرد و تمرکزش کاملا بر روی جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. اما سرمربی پرسپولیس در مصاحبه‌ای عنوان کرده که این‌طور نیست و برای احترام به سایر تیم‌ها تا پایان با تمام قوا وارد زمین می‌شود. البته که احترام به تیم‌های پایین جدولی تنها دلیل سرمربی تیمِ قهرمان نیست.

رسیدن به بیشترین برد در تاریخ لیگ برتر:

پرسپولیس تا به اینجای فصل ۲۰ برد داشته و در کنار پرسپولیسِ برانکو در لیگ شانزدهم، بیشترین برد را در تاریخ لیگ برتر در یک فصل به نام خود ثبت کرده است اما یحیی این فرصت را دارد تا با به دست آوردن یک برد دیگر به تنهایی از این حیث در صدر قرار بگیرد و بدون همسایه به این رکورد نائل شود. به همین دلیل پیروزی در یکی از ۲ بازی پیش رو مقابل گل‌گهر و سایپا برای تصاحب این جایگاه ضروری است.

تبدیل به مقتدرترین قهرمانِ تاریخ لیگ برتر:

در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم قهرمانی پرسپولیس در حالی با برانکو به دست آمد که این تیم با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود ۹ امتیاز فاصله داشت و این در تاریخ لیگ برتر بهترین رکورد بوده است. حالا پرسپولیسِ لیگ نوزدهم در حال حاضر با تیم دوم ۱۴ امتیاز فاصله دارد. سرخپوشان تهرانی اگر نتوانند در ۲ بازی باقی‌مانده نتایج خوبی را بگیرند، ممکن است این رکورد را که حالا در دست خودشان است را از کف بدهند. به همین خاطر کسب امتیاز در ۲ بازی پایانی و به یادماندنی‌تر کردن این فاصله می‌تواند دلیلی خوب برای ادامه قدرتمندانه ماجرا در لیگ نوزدهم برای تیم صدرنشین باشد.

کسب بیشترین امتیاز و سبقت از استقلال و سپاهان:

پرسپولیس در حال حاضر ۶۳ امتیازی است و بیشترین امتیاز در یک فصل در تاریخ لیگ برتر به سپاهان لیگ‌های نهم و یازدهم و استقلال لیگ دوازدهم اختصاص دارد که ۶۷ امتیاز در لیگ‌های ۱۸ تیمی به دست آورده‌اند. حالا سرخپوشان تهرانی این فرصت را دارند تا با ۲ برد به تنهایی صاحب این رکورد شوند؛ آن هم در لیگی ۱۶ تیمی. کسب چهار امتیاز نیز پرسپولیس را در کنار آن تیم‌ها قرار می‌دهد البته با میانگین امتیازگیری بیشتر چرا که با وجود ۴ بازی کمتر به این تعداد امتیاز رسیده‌اند.

ارائه فوتبال پاک در ۲ هفته پایانی:

همان‌طور که بالاتر گفته شد رقبای پرسپولیس در ۲ هفته پایانی در پایین جدول امکان سقوط دارند و رقابت سختی نیز بین چند تیم برای نیفتادن وجود دارد. گل‌محمدی گفته که برای رعایت عدالت با قدرت به مصاف گل‌گهر در سیرجان و سایپا در تهران خواهد رفت. در حال حاضر گل‌گهر با ۲۶ امتیاز در رده سیزدهم جای دارد و سایپا با یک امتیاز بیشتر در رده یازدهم است. بدون تردید بقیه تیم‌های فانوس به دست، انتظار دارند تا پرسپولیس این ۲ مسابقه را جدی بگیردو با تمام توان وارد زمین شود.

حفظ آمادگی برای دبل-دبل:

بعد از پایان لیگ تقریبا به فاصله‌ای بسیار کم شاهد ادامه پیدا کردن جام حذفی هستیم. پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی حضور دارد و بین یک تا ۲ بازی پیش رویش خواهد بود. همان قدر که استراحت برای بازیکنان اصلی این تیم نیاز است؛ ماندن در شرایط مسابقه نیز اهمیت دارد و به همین دلیل نباید از کنار این ۲ هفته به سادگی عبور کرد. بدون شک یحیی چنین ریسکی را نمی‌کند که تمام بازیکنان اصلی خود را کنار بگذارد و اسکلتش را تغییر بدهد. آنها می‌بایست با آمادگی ۱۰۰ درصد برای رسیدن به هدف دبل در دبل(قهرمانی برای دومین دوره پیاپی در لیگ و جام حذفی) پیش بروند.

آقای گلی علیپور:

علی علیپور همچنان روی کاغذ شانس آقای گلی دارد. مهدی ترابی نیز مانند او بخت اندکی دارد. در این گونه مواقع بازیکنان یک تیم دست به دست می‌دهند تا بازیکن مدنظر به آقای گلی برسد و برای رسیدن به این عنوان کمکش می‌کنند. شاید این هم دلیلی دیگر، البته ضعیف‌تر از دیگر دلایل، برای جدی گرفته شدن ۲ بازی آخر از سوی پرسپولیس باشد.

گفتنی است سرخپوشان تهرانی روز شنبه ۲۵ مردادماه و در چارچوب هفته بیست و نهم باید در سیرجان به مصاف گل‌گهر بروند. پنج روز بعد هم آخرین بازی لیگ نوزدهم برای تیم یحیی در ورزشگاه آزادی مقابل سایپا به انجام خواهد رسید. باید دید با این اوصاف پرسپولیس به چه ترتیبی و با چه نتیجه‌ای از این ۲ بازی بیرون می‌آید.

7575