گزارش روز/ سایپا و پیکان در آستانه پنچری مالی بدون زاپاس/ دود زیان انباشه در چشمان فوتبال خودروسازان

گزارش روز/ سایپا و پیکان در آستانه پنچری مالی بدون زاپاس/ دود زیان انباشه در چشمان فوتبال خودروسازان

خبرگزاری فوتبالی- دو تیم سایپا و پیکان در لیگ نوزدهم عملکرد خوبی نداشته اند و در رده های انتهای جدول برای بقا در لیگ برتر می جنگند.

به گزارش فوتبالی، مدیران سایپا از اواسط لیگ هجدهم سکان هدایت این تیم را به ابراهیم صادقی واگذار کردند و در شروع فصل جاری تعدادی از بازیکنان تاثیر گذار سایپا همچون رضا اسدی، آرش رضاوند و علی دشتی از این تیم جدا شدند. صادقی در ابتدای فصل اعلام کرد با سیاست جوانگرایی وارد مسابقات می شود و این ادعای خود را هم عملی کرد، اما این وعده صادقی با نتیجه همراه نبود سایپا حالا برای بقا در لیگ برتر تلاش می کند. 

شرایط در پیکان نسبت به سایپا کمی بدتر است. پیکان فصل را با هدایت حسین فرکی آغاز کرد و در بازاز نقل و انتقالات ابتدای فصل خرید های بدی نداشت اما فرکی در نتیجه گیری خوب نبود تا سکان هدایت پیکان به عبدالله وسی واگذار شود تا بلکه با شوک ایجاد شده پیکان از قعر جدول جدا شود که اینطور نشد.

با توضیحاتی که در بالا خواندید باید دید 2 تیم خودروساز یعنی سایپا و پیکان ابتدا درلیگ برتر باقی می مانند یا نه. این 2 تیم در صورت بقا در لیگ برتراحتمالا برای حضور در لیگ بیستم با و بستن تیمی متعادل با مشکل روبرو می شوند چرا که دو شرکت سایپا و ایران خودرو با بدهی های چند هزار میلیاردی دست و پنجه نرم می کنند. بعید به نظر می رسد در این بحرانی که گریبان 2 کارخانه را گرفته آنها به فکر تقویت تیم های خود باشند.

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت 18 مرداد 99 در خصوص آشفتگی این روز‌های بازار خودرو از زیان انباشته 40 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا پرده برداشت. بدهی سرسام آوری 40 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا بدون شک تیم های ورزشی تحت پوشش آنها مخصوصا تیم های فوتبال سایپا و پیکان را در فصل پیش رو به چالشی جدی خواهد کشید. با این احوال اگر این دو تیم به لیگ دسته اول سقوط کردند نباید زیاد هم تعجب کرد. پنچری مالی دو تیم زاپاس ندارد و مطمئنا دود این زیان انباشه 40 هزار میلیارد تومانی به چشم دو باشگاه بازیکن ساز پیکان و سایپا هم خواهد رفت.

باید دید حضور حمیدرضا گرشاسبی به عنوان مدیرعامل باشگاه پیکان و حبیب کاشانی به عنوان مدیرعامل سایپا و البته حضور شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رییس هیات مدیره باشگاه سایپا کمکی به بهود دو تیم در شرایط بحرانی خواهد کرد یا نه. هر چند شنیده شده که گرشاسبی می خواهد از پیکان برود و به احتمال زیاد پس از تصویب اساسنامه شاهد مبارزات انتخاباتی حبیب کاشانی و شهاب الدین عزیزی خادم در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال خواهیم بود. 

گزارش از سعید لطفی/ خبرگزاری فوتبالی

9697