استادِ پیرلو در مربیگری: آندره آ همیشه حاضر بود و یادداشت برداری می‌کرد

استادِ پیرلو در مربیگری: آندره آ همیشه حاضر بود و یادداشت برداری می‌کرد

خبرگزاری فوتبالی - آندره آ پیرلو در اولین تجربه‌‌ی حرفه‌ای خود به عنوان سرمربی یوونتوس منصوب شد. رنزو اولیویری، استاد پیرلو در مربیگری، معتقد است که او بیشتر از مربیانی که سال‌ها کار کرده‌اند دانش مربیگری دارد.

به گزارش فوتبالی، پس از اخراج مائوریسیو ساری، آندره آ پیرلو هدایت بیانکونری را عهده‌دار شد. رنزو اولیویری که رئیس اتحادیه‌ی مربیان ایتالیا نیز هست، در گفتگو با کالچو مرکاتو گفت:" پیرلو در واقع هنوز مدرک های مربیگری خود را نگرفته اما او مجوز کار را دریافت کرده است چرا که او در اکثر دوره‌ها حضور داشت. او پایان نامه خود را در ماه اکتبر ارائه داده و سپس مربی خواهد شد. با اطمینان می توانم بگویم که پیرلو در حال حاضر یکی از عمیق ترین اندیشمندان فوتبال جهان است. او بیشتر از مربیانی که سالهاست مشغول به کارند، درمورد فوتبال می‌داند. او اهل مطالعه است و با دقت به موضوعات نگاه کرده و آماده است."

رنزو اولیویری که استاد آندره آ پیرلو در دوره های مربیگری بوده به شدت تحت تاثیر شاگردش قرار گرفته است. او درمورد پیرلو گفت:" وی بسیار متمرکز و باهوش است و می تواند ابزارهای ممکن را برای آینده فوتبال مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. پیرلو کسی است که به جلو نگاه می کند. او همیشه حاضر بود و یادداشت می کرد. پیرلو بازیکن خوبی بود که فوتبال را می‌شناسد، بنابراین همه کاره و منعطف است و سیستم را با ویژگی های بازیکنانش سازگار خواهد کرد. آیا این یک قمار است؟ آندره آ آنیلی با دقت در مورد این موضوع فکر کرد. من نمی‌گویم که اخراج ساری اقدام عاقلانه‌ای بود زیرا وقتی یکی از اعضای ما عزل می شود، ناراحت کننده است. اما به طور همزمان خوشحال هستم که می بینم مربیان جوان ما بعد از ترک کلاس ها در سطحی بالا مربیگری می‌کنند."

1470