جشن قهرمانی پرسپولیس؛ بی برنامه تر از همیشه!

جشن قهرمانی پرسپولیس؛ بی برنامه تر از همیشه!

خبرگزاری فوتبالی-  پرسپولیس جمعه شب موفق شد برای چهارمین سال پیاپی جام چهارمین قهرمانی را در ورزشگاه خالی آزادی بالای سر ببرد.

به گزارش فوتبالی، جشن‌های قهرمانی پرسپولیس در سال های اخیر همواره با حاشیه های خاصی همراه بوده است این حاشیه ها جمعه شب و در جشن پوکر قهرمانی باز هم به چشم آمد. ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی در حالی آماده برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیسی‌ها می‌شد که نورافشانی داخل زمین، فضای جالب و زیبایی را در ورزشگاه آزادی ایجاد کرده بود. با این حال، در زمان اهدای جام حاشیه‌های زیادی به‌ وجود آمد که قابل توجه است. در شرایطی که تنها تعدادی عکاس در ورزشگاه حضور داشتند و از حضور خبرنگاران در این بازی ویژه ممانعت به‌عمل آمده بود، با کنار هم قرار دادن برخی مسائل در این مراسم می‌توان گفت این جشن آنطوری نشد که انتظار می‌رفت.

با شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم جشن قهرمانی که با محدودیت‌های اعمال شده همراه بود از آن حالت طبیعی خود خارج شده بود و به نوعی می توان گفت مراسم جشن قهرمانی روح نداشت. اما جدا از اینها برخی بی‌نظمی‌ها و تصمیمات غلط باعث شد که جشن قهرمانی لیگ نوزدهم نسبت به آنچه طی دو سه فصل گذشته هم اتفاق افتاده بود نامنظم‌تر باشد.

قبل از شروع بازی، سازمان لیگ به کانون هواداران پرسپولیس اعلام کرده بود که حق ندارند روی صندلی‌های طبقه اول ورزشگاه طرح موزائیکی و برنامه‌هایی که دارند را پیاده کنند و آن بخش از سکوهای روبروی دوربین‌های تلویزیونی به تبلیغات اختصاص پیدا کرده است. از همین رو این طرح‌ها در صندلی‌های طبقه دوم اجرا شد که در پس زمینه بسیاری از عکس‌های جشن قهرمانی پیدا نیست و این اتفاق باعث انتقادات زیادی شد. 

باشگاه پرسپولیس طی سه فصل گذشته با الگوبرداری از باشگاه‌های خارجی برای مراسم جشن قهرمانی لباس های مخصوص با طراحی زیبا آماده می‌کرد که همه اعضای تیم به تن می‌کردند اما با بدسلیقگی مسئولان باشگاه پرسپولیس همان کیت دوم تیم که هفته قبل در شمال تن بازیکنان بود برای این جشن آماده شد، باشگاه نتوانست یک تیشرت ویژه برای این مراسم فراهم کند که طراحی خاص پوکر و چهار جام متوالی روی آن نقش ببندد. 

با وجود اصرار رسانه ها برای حضور خبرنگاران و پوشش مراسم جشن چهارمین قهرمانی پی در پی پرسپولیس اما ستاد کرونا مخالفت کرده و گفته نمی‌تواند برای سلامتی خبرنگاران تضمین بدهد. وقتی مراسم شروع شد اما تعدد نفرات کنار زمین آنقدر زیاد بود که این سؤال مطرح شد که آیا در روز خبرنگار فقط حضور خبرنگاران در مراسم قهرمانی لیگ هفدهم زیادی بود؟ 

بی‌نظمی در مراسم را می‌شد از زمان اعلام اسامی بازیکنان تیم قهرمان مشاهده کرد زمانی که اسامی بازیکنان، کادر فنی و ارککان مدیریتی باشگاه پرسپولیس به ترتیب خوانده نمی شد مثلاً نام چند بازیکن خوانده می‌شد و بعد نام یک عضو کادر پزشکی یا تدارکات را قرائت می‌کردند و برخی مربیان در پایان اسم‌شان خوانده شد. یا مثلاً این وسط اسم استوکس را خواندند که شش ماه است از تیم جدا شده و خبری از او نیست اما نامی از علیرضا بیرانوند که از ابتدای فصل کنار این تیم بود و نقش زیادی در قهرمانی پرسپولیس داشت نبود. نام دروازه بان پرسپولیس هم اشتباه خوانده شد و به جای بوژیدار، بوژادیر خوانده شد.

در مسابقاتی که بازی فینال برگزار می شود قبل از رفتن اعضای تیم قهرمان روی استیج، تیم داوری از مسئولان مدال و لوح می‌گیرند اما اما کجای دنیا در مراسم قهرمانی لیگ دوره ای از داوران مسابقه بازی اهدای جام و حتی ناظران بازی و داوری تقدیر می‌کنند؟ البته عجیب اینجاست که حتی ناظر داوری و ناظر بازی و داوران هم هم مدال قهرمانی گرفتند!

اما شاید مهمترین بخش انتقادی از مراسم جشن قهرمانی عدم پخش موزیک متناسب با جشن قهرمانی یک تیم فوتبال در طول مراسم بود که کاملا توی ذوق می زد و هیچگونه خلاقیت خاصی از سوی مسئولین برگزاری این مراسم وجود نداشت. در صورتی که با توجه به درآمد سازمان لیگ از تبلیغات محیطی بازی فینال می توانستند برنامه ریزی بهتری برای برگزاری آن داشته باشند.

7655