آمار عالی چشمی در 6 بازی اخیر استقلال

آمار عالی چشمی در 6 بازی اخیر استقلال

خبرگزاری فوتبالی- کارلوس کی روش سرمربی اسبق تیم ملی ایران پیش از حضور تیم ملی ایران در جام جهانی 2018روسیه روزبه چشمی را یک مدافع مدرن دانست.

به گزارش فوتبالی، روزبه چشمی مدافع استقلال این روزها در ترکیب استقلال شرایط خوبی دارد. چشمی در سال های ابتدایی فوتبال خود بیشتر به عنوان هافبک دفاعی به بازی گرفته می شد، ابتدا توسط محمد خاکپور در تیم امید در بازی های مقدماتی المیپک 2016 ریو در پست دفاع وسط به بازی گرفته شد.

چشمی در صبا و استقلال به عنوان هافبک دفاعی بازی می کرد اما کارلوس کی روش او را به عنوان یک دفاع وسط در اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه به بازی گرفت تا او در استقلال هم به یک دفاع وسط تبدیل شود.

کی روش پیش از اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه مقابل مراکش در تمرین تیم ملی در مورد چشمی اینطور گفت: روزبه چشمی مدرن‌ترین دفاع وسط ایران است و فوتبال ایران در ۱۰ سال اخیر چنین مدافعی نداشته است.

چشمی در لیگ هجدهم و نوزدهم در ترکیب استقلال عملکرد خوبی داشته است به عنوان یک دفاع وسط توانسته نمره قبولی بگیرد. شماره 4 استقلالی ها در 6 بازی آخر استقلال در لیگ برتر آمار بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته تا حالا استقلال در رده دوم جدول رده بندی حضور داشته باشد.

چشمی در شش بازی آخر استقلال دقت پاس 97 درصد را ثبت کرده و از 307 پاس چشمی در این شش بازی 297 پاس او به مقصد رسیده  و او در 77 درصد نبرد های تن به تن با بازیکنان حریف پیروز بوده است.

تمرکز و فوتبال منطقی چشمی در بازی های اخیر در حالی رشد کرده است که بازیکنان مختلفی در کنار او به عنوان دفاع وسط قرار گرفته اند و این یعنی چشمی توانسته کنار عارف غلامی، محمد دانشگر و فرشید باقری که به صورت متغیر در ترکیب استقلال حضور داشته اند فرم خوب خود را حفظ کند. 

9697