سود پرسپولیس از فروش بیرانوند در حساب برانکو و دستیارانش

سود پرسپولیس از فروش بیرانوند در حساب برانکو و دستیارانش

خبرگزاری فوتبالی- علیرضا بیرانوند به صورت رسمی در تمرینات تیم آنتورپ بلژیک حضور پیدا کرد تا رسماً بازیکن این تیم باشد. 

به گزارش فوتبالی، طبق قراردادی که بین باشگاه پرسپولیس و این باشگاه بلژیکی منعقد شده قسط آخر انتقال بیرانوند به این باشگاه بلژیکی که مبلغ ۵۵۰ هزار دلار است به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شد، مبلغی که پرسپولیسی ها روی آن حساب ویژه‌ای باز کردند تا با آن بدهی خود به برانکو را پرداخت کنند .

باشگاه پرسپولیس با طرف بلژیکی برای انتقال بیرانوند با مبلغ ۷۰۰ هزار دلار به توافق رسیده بود و قرار شده بود که قسط آخرین انتقال بعد از انتقال نهایی بیرانوند و رسمی شدن قراردادش به پرسپولیس داده شود که مبلغ قسط آخر ۵۵۰ هزار دلار بود اما در زمان انتقال علیرضا بیرانوند از نفت تهران به پرسپولیس توافقنامه دو بین دو باشگاه امضا می‌شود که با توجه به آن توافقنامه مبلغ ۵ درصد از انتقال خارجی بیرانوند از پرسپولیس به یک تیم خارجی به نفت تهران می رسید که این مبلغ با توجه به قرارداد ۷۰۰ هزار دلاری پرسپولیس و آنتورپ  ۳۵ هزار دلار می شود. با توجه به این که باشگاه نفت تهران دیگر وجود خارجی ندارد مبلغ ۳۵ هزار دلار حق ترانسفر خارجی بیرانوند طبق قانون به فدراسیون فوتبال می رسد. یعنی فدراسیون به شکلی عجیب از انتقال بیرانوند به باشگاه آنتورپ بلژیک سود مالی برده. البته اگر در حال حاضر باشگاه نفت تهران وجود خارجی داشت این مبلغ طبق توافق طرفین باید به این باشگاه می‌رسید.

اما آنچه جای سوال دارد عواید پرسپولیس و سود مالی از ترانسفر علیرضا بیرانوند است. باشگاه پرسپولیس با پول فروش بیرانوند می توانست بخش عمده ای از مشکلات مالی این باشگاه از جمله پرداختی به بازیکنان را حل کند و در بازار نقل و انتقالات هم حضور فعال داشته باشد، اما این مبلغ صرف مطالبات برانکو و دستیاران وی شد تا این مبلغ به جای اینکه عوایدی برای این تیم داشته باشد صرف بدهی به مربیان خارجی این تیم شود.

در حال حاضر باشگاه پرسپولیس برای پرداخت پول بشار رسن هافبک عراقی خود با مشکل مواجه شده و به او قول داده بود تا ابتدای مابقی قرارداد وی که مبلغ 270 هزار دلار است را پرداخت کند که بعد از انتقادات بشار و مدیر برنامه هایش بخش کمی از این مبلغ امروز به بشار پرداخت شد. باشگاه پرسپولیس به هافبک عراقی قول داده بود تا به محض دریافت پول رضایتنامه بیرانوند، آن را به رسن پرداخت کند اما این مبلغ صرف مطالبات برانکو شد تا بشار همچنان منتظر اجرایی شدن قول باشگاه و مدیران آن باشد.

نکته دیگر ناراحتی خود بیرانوند است. بین قرارداد اصلی بیرانوند و مبلغی که او با باشگاه قرار دارد، اختلاف زیادی وجود دارد و از طرفی پاداش‌ها و خیلی از مسائل دیگر هم موجب شده تا دروازه‌بان تیم ملی با ناراحتی از پرسپولیس برود. مساله پاداش قهرمانی هم بحث دیگر اختلاف بیرانوند و مدیران باشگاه است. سرخپوشان در شرایطی چهارمین قهرمانی متوالی خود را جشن می گیرند که بیرانوند پرسپولیس را ترک کرده و عواید حاصل از ترانسفر وی به حساب برانکو و مربیان کروات سابق این باشگاه واریز شده است اما او خواهان دریافت پاداش قهرمانی شده و این در حالی است که مسوولان باشگاه به او اعلام کردند که پاداش تا زمان حضورش در تیم، به وی تعلق می‌گیرد.

7655