آخرین تست ماشین ‌سازی در لیگ نوزدهم پس از بازی با پارس‌ جنوبی

آخرین تست ماشین ‌سازی در لیگ نوزدهم پس از بازی با پارس‌ جنوبی

خبرگزاری فوتبالی- پزشک تیم فوتبال ماشین سازی تبریز توضیحاتی را در خصوص وضعیت هومن افاضلی و سایر نفرات ارائه کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، مسعود عباس ‌زاده در خصوص آخرین وضعیت اعضای تیم ماشین سازی از لحاظ بهداشتی و پزشکی گفت:‌ در آخرین تستی که بعداز بازی با ذوب‌آهن از کلیه اعضای تیم گرفته شد، هیچ مورد مشکوکی نداشتیم. تمام نفرات در شرایط خوبی به سر می‌برند و در سلامت کامل هستند، هیچ علامتی گزارش نشده و همه فرم‌های خوداظهاری که ایفمارک در اختیار ما قرار داده را پر می‌کنند.

پزشک ماشین سازی در مورد  وضعیت جسمی بازیکنان تصریح کرد: تمام بازیکنان در تمرین حاضر می‌شوند، هیچ مصدومی نداریم و برای بازی با پارس جنوبی آماده می‌شویم.

عباس زاده در خصوص وضعیت هومن افاضلی اظهار داشت: تنها مورد مثبت ما سرمربی تیم بود. او دارای علائم بود اما نیاز به بستری نداشت و قرنطینه سه چهار روزه خانگی کافی بود. با اینحال بنا به شرایط، چون باید تحت مراقبت قرار می‌گرفت و از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کرد، تصمیم گرفتیم که در بیمارستان بستری شود.

وی تصریح کرد: الان هومن افاضلی وضعیت خوبی دارد. هر فردی پس از پشت سرگذاشتن 10روز اگر تا 72ساعت علائمی مانند تب، سرفه و علائم تنفسی نداشته باشد و همچنین بدون نیاز به استفاده از دارو باشد، می‌تواند از قرنطینه خارج شود و او چنین شرایطی داشت. باید از دکترهراتیان تشکر ویژه کنم که برای اطمینان بیشتر از سرمربی ما تست PCR هم گرفت که منفی بود و به این ترتیب افاضلی توانست روی نیمکت تیم مقابل سایپا بنشیند.

عباس زاده ادامه داد: البته سرمربی تیم نیازی به گرفتن تست PCR نداشت چون سه روز بدون علائم بود. قبلا اینطور بود که اگر دو تست PCR‌ پشت سر هم در 48 ساعت منفی باشد، فرد از قرنطینه خارج می‌شد اما الان با سه روز بدون علامت می‌تواند از قرنطینه خارج شود. افاضلی الان در تمرینات حضور دارد. او می‌تواند در تمرینات و مسابقات همراه تیم باشد و هیچ مشکلی ندارد.

پزشک ماشین سازی در مورد نوبت بعدی تست گیری از اعضای تیم عنوان کرد: تست بعدی قرار است آخرین تست ما باشد. ما تنها تیمی بودیم که از اولین روز به دستورات و پروتکل‌ها مقید بود. همیشه کارمان را انجام دادیم. طبق قانون هر ده روز یکبار تست دادیم. بازی با پارس جنوبی روز بیستم است و لیگ هم روز سی‌ام تمام می‌شود. به همین خاطر به احتمال زیاد بعد از بازی با پارس جنوبی آخرین تست را هم با درخواست از سازمان لیگ انجام می‌دهیم.  برای فصل آینده هم سازمان لیگ و ایفمارک برنامه‌های جدیدی دارند تا رعایت و اجرای پروتکل‌ها و همچنین نظارت بر آن‌ها پرقدرت باشد و فقط اسماً نباشد. از سازمان لیگ و خانم هراتیان تشکر ویژه می‌کنم که واقعا پیگیر کارها و امور هستند.

6641